
MobiDziennik oferuje zaawansowane funkcje, które nie tylko ułatwiają, ale także automatyzują ten proces. Dzięki narzędziom, takim jak graficzny edytor planu lekcji, moduł automatycznego układania, moduł dyżurów, moduł zastępstw, zarządzanie planem lekcji staje się proste, szybkie i wygodne.
Rozbudowane narzędzie automatycznego układania planu samodzielnie tworzy plan lekcji dla całej szkoły na podstawie danych wprowadzonych do systemu, takich jak przydziały klas, dostępność nauczycieli i ich preferencje, dostępność sal oraz klas. To ogromna oszczędność czasu, zwłaszcza w dużych placówkach.
Wszystkie narzędzia do układania planu lekcji w mobiDzienniku są dostępne online – z dowolnego miejsca i o każdej porze. Automatyczne układanie planu odbywa się na naszych serwerach, co oznacza, że szkoła nie musi inwestować w drogi i wydajny sprzęt, aby sprostać wymaganiom programów do układania planów.
Szkoła nie musi tracić czasu na przepisywanie czy eksportowanie danych do osobnego programu do układania planu. Znaczna część potrzebnych informacji, takich jak klasy i zespoły, preferencje i dostępność nauczycieli, sale czy słownik godzin, jest już wprowadzona do systemu.
Graficzny edytor umożliwia układanie i modyfikowanie planu lekcji w sposób wizualny – poprzez przeciąganie i upuszczanie bloczków symbolizujących lekcje. System podpowiada użytkownikowi dostępne możliwości, na przykład sprawdzając, czy nauczyciel w danym czasie jest wolny lub już prowadzi zajęcia.
Plany lekcji mogą być wprowadzane przez dyrektora szkoły lub osoby przez niego upoważnione. System na bieżąco informuje o konfliktach w planie, takich jak przypisanie nauczyciela do kilku klas jednocześnie czy nakładanie się zajęć w tej samej sali. Użytkownik może również zaimportować plan lekcji z zewnętrznych programów, takich jak aSc, Plek, Vulcan czy Astar.
Moduł dyżurów umożliwia kompleksowe zarządzanie dyżurami nauczycieli w szkole. System bierze pod uwagę odległość między salami i miejscami dyżurów, co pozwala zoptymalizować ich przypisanie. Dyżury mogą być planowane zarówno automatycznie, jak i ręcznie, dzięki czemu przygotowanie planu jest wygodne i precyzyjne.
Plan lekcji w klasach 1-3 szkoły podstawowej może być wprowadzony również przez wychowawcę klasy. Wyświetlanie lekcji funkcjonuje zarówno w klasycznym układzie co 45 minut jak i w postaci blokowej, gdzie nie wprowadza się przerw oraz rozróżnienia na poszczególne przedmioty (obszary edukacji).
Przeglądanie planów lekcji z podziałem na: klasy, nauczycieli czy sale lekcyjne dostępne jest nie tylko dla dyrektora szkoły, ale również dla całego grona pedagogicznego. Każdy użytkownik systemu może w prosty sposób wydrukować swój plan. Dyrektor posiada opcje wydruku "plan płachta", dającego obraz pracy całej szkoły.
MobiDziennik obsługuje różne przypadki takiej jak: lekcje odbywające się co dwa tygodnie lub z każdą inną dowolnie wybraną częstotliwością; zajęcia prowadzone w soboty lub niedzielę, w grupach międzyoddziałowych lub nawet między poziomowych; nauczyciele wspomagający przypisani do konkretnych lekcji.
Układanie planu lekcji należy rozpocząć od zweryfikowania danych w systemie i uzupełnienia brakujących informacji. Należy zweryfikować poniższe obszary:
Szczegółowy opis tych miejsc znajduje się w instrukcji dostępnej w systemie mobiDziennik.
Plan lekcji może być układany przez dyrektora szkoły lub osoby przez niego wyznaczone. Warto pamiętać, że takie osoby powinny posiadać konta administracyjne.
Plan zajęć można ułożyć za pomocą:
Plan lekcji można łatwo stworzyć w dzienniku elektronicznym mobiDziennik. Narzędzia w systemie umożliwiają zarówno ręczne, jak i automatyczne układanie planów lekcji dla całej szkoły, zapewniając wygodę i elastyczność.
Dyrektor szkoły może uwzględniać okienka w planie lekcji nauczycieli, ponieważ przepisy regulujące czas pracy nauczycieli nie precyzują ani definicji "okienka", ani jego długości czy liczby. W trakcie okienek nauczyciel nadal pozostaje w pracy i może wykonywać inne obowiązki w ramach swojego czasu pracy.
Planowanie lekcji zależy od kilku kluczowych czynników, takich jak:
Plany lekcji mogą być wprowadzane przez dyrektora szkoły lub osoby przez niego upoważnione. W przypadku klas 1-3, plan lekcji może zostać wprowadzony przez wychowawcę klasy.
Rozkładów
Aktywnych kont rodziców i uczniów
Lekcji z rozkładów