Kalkulator frekwencji – sprawdź, jak działa i co jeszcze warto o nim wiedzieć!
Nieuzasadniona nieobecność dziecka w szkole stanowi wykroczenie, dlatego powinna wzbudzić szczególne zainteresowanie rodzica. Frekwencja jest jednym z najważniejszych wyznaczników efektywności nauczania, ale też świadczy o ogólnym podejściu ucznia do nauki. Z tego względu ogromne znaczenie ma kontrolowanie tego, czy dziecko nie opuszcza żadnych lekcji. Wyjaśniamy, czym jest kalkulator frekwencji, jak działa i dlaczego warto z niego korzystać!
Dlaczego frekwencja ma znaczenie?
Frekwencja, czyli obecność dziecka na lekcjach, ma ogromny wpływ na efektywność nauczania. Udział w zajęciach jest podstawowym obowiązkiem ucznia, wynikającym ze statutu. Jeśli dziecko ma przyswoić materiał, musi po prostu pojawiać się w szkole.
Oczywiście nie oznacza to, że dziecko nie może opuścić ani jednego dnia – w przypadku choroby czy innego zdarzenia losowego (np. śmierć bliskiej osoby) normalnym jest, że nie przyjdzie na lekcje. W każdym z takich przypadków konieczne jednak jest usprawiedliwienie.
Niestety zdarza się, że dzieci wagarują, czyli nie pojawiają się na lekcjach bez uzasadnionej przyczyny, często bez wiedzy rodziców. Z tego względu frekwencja jest też podstawowym kryterium całościowej oceny z zachowania.
Wagarowanie czy notoryczne spóźnienia to niepokojący sygnał, na który należy odpowiednio zareagować i przede wszystkim ustalić jego przyczynę. Często powodem, dla którego dziecko opuszcza lekcje, są np. problemy w relacjach z rówieśnikami i/lub bliskimi, złe samopoczucie (psychiczne i/lub fizyczne), stres, uzależnienie czy inne poważne kłopoty.
Jeśli w porę podejmie się odpowiednie kroki, można zapewnić dziecku niezbędne wsparcie oraz zapobiec takim przykrym konsekwencjom, jak np. brak klasyfikacji czy konieczność powtarzania klasy. Przez to tak ważne jest, by rodzice mieli dostęp do kalkulatora frekwencji, który pozwala kontrolować obecności za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Kliknij poniżej, żeby dowiedzieć się więcej o module frekwencji i dowiedzieć się, jak ją obliczać.