Zdalne i hybrydowe nauczanie z mobiDziennikiem

mobiDziennik-Blog
dziennik elektroniczny - zdalne nauczanie

W związku z pandemią sytuacja związana z nauczaniem w Polsce zmienia się dynamicznie. Jeszcze w zeszłym tygodniu w żółtej strefie uczniowie szkół ponadpodstawowych uczyli się w systemie hybrydowym, a uczniowie podstawówek stacjonarnie. Od soboty na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r., zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, cała Polska znalazła się w strefie czerwonej. W związku z tym od 26 października szkoły średnie i klasy IV-VIII w całości przeszły na edukację zdalną. Uczniowie klas I-III na razie uczą się w trybie stacjonarnym, ale ciężko przewidzieć, jak sytuacja rozwinie się dalej i jaki będzie kolejny krok.

WizjaNet przez cały czas intensywnie pracuje nad usprawnieniem mobiDziennika, tak aby maksymalnie ułatwić szkołom i uczniom naukę w czasie epidemii. Wprowadziliśmy funkcje, które pozwolą lepiej zaplanować i przeprowadzić zajęcia zdalne i w systemie hybrydowym. Szkoła może teraz samodzielnie określić, czy statusy e-nieobecności i e-obecności mają wpływ na frekwencję. Wpływ na frekwencję decyduje, czy rodzice mają możliwość elektronicznego usprawiedliwiania nieobecności. Drugi bardzo istotny temat usprawniający organizację, to sala prowadzonych zajęć w planie lekcji. Oznaczenie "lekcja online" oraz "materiały zdalne" przekaże lepiej uczniom i opiekunom informacje, czy dostaną materiały do samodzielnej pracy czy powinni być obecni na video-lekcji.

Stworzyliśmy także Poradnik zdalnego nauczania, który wyjaśni, jak poradzić sobie ze zdalną edukacją w tym ciężkim dla wszystkich okresie. Nasz poradnik jest stale aktualizowany, tak aby żadne istotne zmiany i udogodnienia nie uszły Waszej uwadze.