Układanie dyżurów nauczycieli w mobiDzienniku - skuteczność i przejrzysty przegląd

Zarządzanie dyżurami w szkole jeszcze nigdy nie było tak proste! Moduł dyżurów w dzienniku elektronicznym mobiDziennik to kompleksowe narzędzie, które pozwala dyrektorom zaoszczędzić czas, przy jednoczesnym zapewnieniu sprawiedliwego podziału obowiązków wśród nauczycieli. Dzięki funkcjom, takim jak automatyczne układanie dyżurów, dopasowanie lokalizacji czy liczne podpowiedzi, dyżury nauczycieli można zaplanować w sposób dopasowany do potrzeb szkoły.
Chaos w planowaniu dyżurów nauczycieli? To już przeszłość
Planowanie dyżurów na przerwach w szkole to proces, który często wymaga znacznego nakładu czasu i uwagi. Każdy dyrektor szkoły wie, jak wygląda układanie dyżurów: lista nazwisk nauczycieli, dziesiątki ograniczeń, wieczne konflikty i jeszcze więcej poprawek. Zawsze brakuje czasu, zawsze ktoś jest niezadowolony. A każda nieobecność nauczyciela wymaga szybkiej reakcji, by zapewnić bezpieczeństwo uczniów na przerwach.
Co, jeśli dyżury mogłyby układać się same? Co, jeśli zamiast szukać rozwiązań, dyrektor miałby je w zasięgu wzroku w jednym miejscu?
Logistyka, niesprawiedliwy podział obowiązków, elastyczność, zastępstwa - moduł dyżurów w mobiDzienniku to zaawansowane rozwiązanie na miarę współczesnych wyzwań, które rozwiąże wszystkie wyżej wymienione problemy.
Krótko o module dyżurów w mobiDzienniku
Automatyczne i ręczne układanie dyżurów
mobiDziennik umożliwia wybór pomiędzy automatycznym układaniem dyżurów, a ręcznym planowaniem w zaawansowanym panelu. Dzięki temu można dostosować plan dyżurów do specyficznych wymagań szkoły. Wybierając automatyczne układanie dyżurów nauczycieli wystarczy wprowadzić dane dotyczące przerw, rejonów dyżurów i preferencji nauczycieli. Resztę zrobi system, uwzględniając oczekiwany stosunek czasu dyżurów do czasu lekcji. Dla dyrektorów, którzy wolą mieć więcej kontroli nad planem dyżurów, możliwe jest dostosowanie planu dyżurów manualnie za pomocą intuicyjnego panelu.
Dopasowanie dyżurów do lokalizacji
Dzięki analizie położenia sal lekcyjnych i rejonów dyżurów, system na dyżur wybiera lokalizacje, do których nauczyciel ma najbliżej, by zminimalizować czas przemieszczania się. Nauczyciel kończy lekcję w sali na drugim piętrze? System wie, że dyżur na boisku to kiepski pomysł.
Podczas ręcznego układania system używa kolorów, by od razu wskazać dopasowania nauczyciela do danego rejonu w danym czasie. To proste, a zarazem niezwykle pomocne.
Dla nauczycieli – komfort i przejrzystość
Dobrze zorganizowany system dyżurów to nie tylko wygoda dla dyrektora, ale także realne ułatwienie dla nauczycieli. Dzięki modułowi dyżurów w dzienniku elektronicznym nauczyciele zyskują sprawiedliwie rozłożone obowiązki, a plan dyżurów nauczyciela jest w pełni zintegrowany z planem lekcji. Nauczyciele zyskują pełną widoczność planu – nie tylko w przeglądarce na komputerze, ale także w aplikacji mobilnej mobiDziennika na telefonie.
Zastępstwa bez komplikacji
Moduł zastępstw umożliwia szybkie przypisywanie zastępczych nauczycieli do dyżurów w razie nieobecności. Dodawanie zastępstwa za dyżur w module zastępstw przebiega niezwykle sprawnie - system podpowiada nauczycieli, którzy mogą pełnić dane zastępstwo! Informacje o zmianach są automatycznie widoczne w systemie, a nauczyciele są informowani przez wiadomość.
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące modułu dyżurów
Należy wprowadzić informacje o przerwach, rejonach dyżurów oraz dopasowaniach sal do tych rejonów. To pozwala systemowi na optymalne generowanie planu dyżurów.
Analizuje odległości między salami a rejonami dyżurów, uwzględniając aktualny plan lekcji.
Tak, system pozwala na ręczne dostosowanie planu dyżurów nauczycieli.
W menu „Lekcje” na swoim koncie w mobiDzienniku, zarówno na komputerze jak i w aplikacji moblilnej.
Tak, wystarczy ustawić oczekiwany czas dyżurów w procentach, np. 0%, by wykluczyć nauczyciela z dyżurów.
System umożliwia szybkie wprowadzenie zastępstw i podpowiada odpowiednich nauczycieli.
W słowniku dopasowania rejonów i sal należy odpowiednio ustawić relacje pomiędzy salami w budynkach i rejonami dyżurów. Dopasowania sal z jednego budynku do rejonów w drugim, gdzie nie ma powiązania, trzeba oznaczyć jako "brak".
Zastępstwa na dyżurach planuje się w module zastępstw, a informacje o tych zastępstwach są notowane w księdze zastępstw i przekazywane nauczycielom.
Rozporządzenie MENiS w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, w sprawie dyżurów na przerwach głosi: § 14. 1. Przerwy w zajęciach uczniowie spędzają pod nadzorem nauczyciela.