Dziennik elektroniczny to nie tylko zamiennik tradycyjnych papierowych dzienników, ale także zaawansowany system do zarządzania szkołą. MobiDziennik integruje w jednym miejscu kluczowe obszary, takie jak np. dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne, śledzenie realizacji nauczania, analizy, zwolnienia, zastępstwa czy moduł komunikacyjny.
Do dziennika elektronicznego dostęp mają dyrektorzy, administratorzy szkolni, nauczyciele, pedagodzy, uczniowie, rodzice. Dyrektor tworzy konta dostępowe dla administratorów i nauczycieli, a następnie oni (w zależności od uprawnień) mogą zakładać konta dostępowe dla uczniów i rodziców/opiekunów.
Użytkownicy systemu mogą łatwo komunikować się i przesyłać pliki za pomocą modułu wiadomości. A dodatkowo w zależności od rodzaju konta i przyznanych uprawnień mogą wykonywać m.in. te kluczowe czynności:
1. Dyrektor/Administrator: zarządza kontami, planami zajęć i dyżurów oraz analizuje dane i raporty.
2. Nauczyciel: prowadzi lekcje i zaznacza realizację podstawy programowej, ocenia, rejestruje obecność, zapowiada sprawdziany i zadania domowe, tworzy oświadczenia.
3. Uczeń/Rodzic: przegląda oceny, uwagi, zapowiedziane sprawdziany, wysyła zadania domowe/zwolnienia/usprawiedliwienia, podpisuje elektronicznie oświadczenia.
Tak, prawo oświatowe zezwala na to, by szkoła prowadziła dziennik wyłącznie w formie elektronicznej. W takim przypadku zgodnie z Dz.U. 2024 poz. 50, w terminie 10 dni od dnia zakończenia roku szkolnego dane stanowiące dziennik elektroniczny zapisuje w formie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych.
W mobiDzienniku dyrektor ma możliwość wygenerowania pliku ZIP w którym znajdują się wszystkie wygenerowane dzienniki.
1. Przez przeglądarkę internetową:
a. Jeśli adres e-mail nie został przypisany do konta, należy zalogować się używając loginu na stronie przypisanej do placówki, np. https://nazwaszkoly.mobidziennik.pl.
b. Jeśli adres e-mail jest potwierdzony na koncie, można dodatkowo korzystać z ogólnego adresu: https://mobidziennik.pl/logowanie (należy wtedy używać adresu e-mail jako loginu).
2. Przez aplikację mobilną:
a. Logowanie jest możliwe wyłącznie, gdy na koncie jest potwierdzony adres e-mail. Należy wtedy używać adresu e-mail jako loginu. Aplikację można pobrać ze Sklepu Play (Android) lub App Store (iOS).
Po zalogowaniu na konto należy w ustawieniach konta (z niebieskiego menu: Rodzic/Uczeń/Nauczyciel -> Moje konto), wpisać adres e-mail w odpowiednim polu. Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem potwierdzającym przypisanie adresu do konta, aby potwierdzić adres należy kliknąć w niebieski link znajdujący się w wiadomości.
Jak wysłać ponownie link potwierdzający e-mail? Minęło 30 dni od przesłania wiadomości i link jest już nieważny.
Jeśli ma Pan/Pani dostęp do konta, należy zalogować się i w opcji „Moje Konto” ponownie wpisać adres e-mail w odpowiednim polu, a następnie zapisać dane. System automatycznie wyśle nowy link aktywacyjny.
W przypadku braku dostępu do konta należy skontaktować się z wychowawcą/administratorem szkolnym/dyrektorem w celu wygenerowania nowego linku.
Jeśli na koncie jest podany i aktywowany adres e-mail należy skorzystać z opcji "Nie pamiętam hasła", znajdującej się na stronie logowania.Jeśli na koncie jest podany i aktywowany adres e-mail należy skorzystać z opcji "Nie pamiętam hasła", znajdującej się na stronie logowania.W innym wypadku należy skontaktować się z wychowawcą/administratorem szkolnym/dyrektorem z prośbą o wygenerowanie nowego hasła.
Jeśli rodzic ma więcej niż jedno dziecko, które uczęszcza do placówki korzystającej z mobiDziennika, w zależności od przypadku może:
- scalić swoje konta powiązane z każdym z dzieci w jedno (przypadek, gdy dzieci uczą się w tej samej placówce)
- połączyć konta powiązane z każdym z dzieci, jednym adresem e-mail (przypadek, gdy dzieci uczą się w innych placówkach).Procedura scalania/łączenia kont:
1. Po zalogowaniu na pierwsze konto należy w ustawieniach konta (z niebieskiego menu: Rodzic -> Moje konto), wpisać adres e-mail w odpowiednim polu. Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem potwierdzającym przypisanie adresu do konta, aby potwierdzić adres należy kliknąć w niebieski link znajdujący się w wiadomości. Jeżeli rodzic na swoim koncie ma już potwierdzony adres e-mail - nie musi wykonywać powyższego kroku.
2. Na koncie powiązanym z drugim dzieckiem należy przejść do ustawień konta z niebieskiego menu: Rodzic -> Moje konto -> Przycisk "Połączone konta". W polu należy wpisać adres e-mail, który został wpisany i potwierdzony na pierwszym koncie -> nacisnąć przycisk: "Połącz konto". Na adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z informacją o scaleniu/połączeniu kont, należy dokładnie zapoznać się z wiadomością i postępować zgodnie z informacjami w niej zawartymi. Uwaga! w przypadku kont znajdujących się w jednym dzienniku - jedno z nich zostanie bezpowrotnie skasowane (zasoby z tego konta zostaną przepisane na pierwsze konto).
3. Po wykonaniu powyższych czynności:
a. rodzic w dzienniku danej placówki będzie widział na jednym koncie wszystkie swoje dzieci,
b. rodzic mający konta w dwóch różnych dziennikach będzie mógł szybko przełączać się między nimi, wybierając opcję z niebieskiego menu: Rodzic -> Przełącz konto -> wybór danej placówki.
Jeśli szkoła chce prowadzić dziennik wyłącznie w postaci elektronicznej potrzebuje zgody organu prowadzącego. Samo wdrożenie mobiDziennika w placówce przebiega sprawnie dzięki szczegółowym szkoleniom, które mogą odbywać się zarówno na miejscu w szkole, jak i zdalnie. Szkołom zainteresowanym wprowadzeniem dziennika elektronicznego oferujemy darmową, niezobowiązującą prezentację systemu, podczas której wyjaśnimy wszystkie kwestie związane z jego wprowadzeniem i użytkowaniem.