Dziennik elektroniczny mobiDziennik wersja 16 - historia zmian

Wersja 16.9 - 16 czerwca 2023

  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w module świadectw:
      • w opcji generowania świadectw dodano zielone podświetlenie oznaczajace uczniów, którym zatwierdzono oceny na świadectwo
      • w widoku listy zapisanych świadectw dla danej klasy dodano przycisk umożliwiajacy skasowanie wygenerowancyh świadectw (widoczny, gdy świadectwa nie są zablokowane)
    • dodano wzory świadectw i arkuszy ocen wynikające z rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków:
      • świadectwa promocyjne:
        • MEiN-I/1/1 dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży
        • MEiN-I/3/1 dla uczniów klas IV–VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży
        • MEiN-I/4-w/1 dla uczniów klas IV–VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży – z wyróżnieniem
        • MEiN-I/5/1 dla uczniów klas VII oddziałów przysposabiających do pracy organizowanych w szkołach podstawowych dla dzieci i młodzieży
        • MEiN-I/6/1 dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas I–VII szkoły podstawowe
        • MEiN-I/13/2 dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży
        • MEiN-I/14-w/2 dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży – z wyróżnieniem
        • MEiN-I/19/2 dla uczniów technikum
        • MEiN-I/20-w/2 dla uczniów technikum – z wyróżnieniem
        • MEiN-I/23/2 dla uczniów branżowej szkoły I stopnia
        • MEiN-I/24-w/2 dla uczniów branżowej szkoły I stopnia – z wyróżnieniem
        • MEiN-I/28/2 dla uczniów szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
      • świadectwa ukończenia:
        • MEiN-I/8/1 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych, zawierające znak graficzny PRK II
        • MEiN-I/9-w/1 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, zawierające znak graficzny PRK II – z wyróżnieniem
        • MEiN-I/10/1 dla uczniów oddziału przysposabiającego do pracy organizowanego w szkole podstawowej dla dzieci i młodzieży, zawierające znak graficzny PRK II
        • MEiN-I/11/1 dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej, zawierające znak graficzny PRK II
        • MEiN-I/25/2 dla uczniów branżowej szkoły I stopnia
        • MEiN-I/26-w/2 dla uczniów branżowej szkoły I stopnia – z wyróżnieniem
        • MEiN-I/29/2 dla uczniów szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy
        • MEiN-I/30/2 dla słuchaczy szkoły policealnej
      • arkusze ocen:
        • MEiN-I/48/2 dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży
        • MEiN-I/50/2 dla uczniów technikum
        • MEiN-I/51/2 dla uczniów branżowej szkoły I stopnia
      • wycofano dotychczas obowiązujące odpowiedniki ww. świadectw i arkuszy ocen (dotychczas założone arkusze ocen są prowadzone do czasu zakończenia przez uczniów kształcenia w danej szkole)

Wersja 16.8 - 12 czerwca 2023

  • Panel dyrektora

    • w menu "Plany" dodano rejestr nieobecności nauczycieli, w którym należy zapisywać całodniowe nieobecności jak np. zwolnienia lekarskie. Określone zapisy z niedostępności nauczycieli zostały przeniesione do tego rejestru, a w niedostępnościach powinny być zapisywane przypadki, w których nauczyciel nie może lub nie preferuje prowadzić lekcji w danych terminach
    • w godzinach pracy oraz niedostępnościach nauczycieli umożliwiono zapis kilku zakresów godzinowych dla danego dnia tygodnia
    • ponadto w niedostępnościach nauczycieli wprowadzono oznaczenie czy dana niedostępność jest bezwzględna czy preferowana w układaniu planu lekcji oraz możliwość wyboru czy dany wpis ma być uwzględniany w module zastępstw na etapie określania dostępności nauczycieli
    • wycofano również oznaczenie "czy zwolnienie lekarskie" w słowniku niedostępności
    • przy salach dodano możliwość określenia:
      • pojemności czyli maksymalnej liczby uczniów, którzy jednocześnie mogę uczestniczyć w lekcji
      • maksymalnej liczby równoczesnych lekcji czyli liczby klas/zespołów, które mogą mieć lekcje jednocześnie. Standardowo jest to 1, ale np. na hali sportowej mogą być to już 2 klas/zespoły
      • typu sali na podstawie domyślnego słownika, który można modyfikować w opcji "Zasoby -> Słowniki -> Słownik sal -> Słownik typów sal"
      • powyższe opcje będą docelowo wykorzystywane w układaniu planu lekcji
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w zakresie arkuszy ocen wprowadzono precyzyjne określanie szerokości nazwy przedmiotu, aby określić ile linii dana pozycja zajmie
    • w zakresie świadectw wprowadzono:
      • analogiczne określanie szerokości wpisu
      • możliwość wyboru czcionki mniejszej niż ta ustawiona domyślnie dla danego wzoru świadectwa
      • możliwość wprowadzania skrótów na etapie uzupełniania ocen na świadectwo
      • dla szczególnych osiągnięć:
        • uproszczono redagowanie tekstu poprzez umieszczenie pojedynczego pola z obsługą wielu linii treści
        • również wprowadzono analogiczne precyzyjne określanie szerokości tekstu oraz możliwość zmniejszenia rozmiaru czcionki
    • w arkuszach ocen przy wczytywaniu danych do strony za bieżący rok szkolny, wprowadzono zasadę, że będzie umieszczona dokładnie taka treść szczególnych osiągnięć jak na świadectwie
    • w szkołach specjalnych przysposabiających do pracy w zestawieniu ocen klasyfikacyjnych zrezygnowano z dodatkowej pozycji z wykazem ocen oraz średnich końcowych
  • Panel nauczyciela

    • w lekcjach prowadzonych w dziennikach różnych dodano kolumnę ze średnią roczną/podsumowaniem punktowym rocznym w przypadku przełączenia się na ostatni okres

Wersja 16.7 - 18 maja 2023

  • Panel dyrektora

    • konfiguracja "Czy wysyłać powiadomienia o zastępstwach w dziennikach zajęć świetlicy szkolnej?" została przeniesiona z ustawień ogólnych do konfiguracji panelu rodzica/ucznia, co powoduje że ograniczenie wysyłanych powiadomień będzie dotyczyć tylko rodziców i uczniów
    • w imporcie ocen końcowych z lat poprzednich obsłużono przypadki, w których występowałyby rozbieżności w wielkości liter nazw przedmiotów na świadectwo między rokiem archiwalnym, a bieżącym
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • z wydruku dziennika zajęć specjalistycznych usunięto pozycję "Informacje o uczniach"
    • podczas zapisu zwolnienia zrezygnowano z automatycznego uzupełniania pól na wybór zakresu dat
  • Panele wszystkich użytkowników

    • rozbudowano aplikację mobilną, w której najważniejsze zmiany to:
      • ciemny motyw, który można włączać/wyłączać w głównym menu
      • dodatkowe zabezpieczenie, które można uruchomić w edycji profilu. Jest to funkcja, która po jej włączeniu będzie weryfikować użytkownika po 5 minutach nieaktywności, co oznacza że jeżeli będzie on nieaktywny i ponownie będzie chciał skorzystać z aplikacji, będzie musiał potwierdzić swoją tożsamość przy użyciu biometrii lub hasła
      • zmiana sposobu wysyłania powiadomień, by na dane urządzenie były wysyłane wyłącznie te, które dotyczą obecnie zalogowanego użytkownika
    • w dotychczasowej opcji autoryzacji nowych urządzeń:
      • zmieniono nazewnictwo na "weryfikacja dwuetapowa" (2FA)
      • włączanie/wyłączanie opcji przez użytkownika usunięto z edycji profilu i przeniesiono pod osobny przycisk w opcji "Moje konto"
      • dodano możliwość ustawienia weryfikacji również przez e-mail, a nie tylko przez aplikację mobilną
      • w zależności od wyboru domyślnego rodzaju taki sam zostanie wybrany na ekranie weryfikacji w przypadku logowania z niezaufanego urządzenia. Można będzie jednak niezależnie przełączać się między nimi
      • wprowadzono również możliwość dostępu jednorazowego tzn. po weryfikacji urządzenia będzie możliwe korzystanie z niego do momentu wylogowania. Kolejna próba logowania z tego samego urządzenia będzie wymagać weryfikacji
      • w przypadku włączania weryfikacji przez dyrektora/administratora/wychowawcę innemu użytkownikowi domyślnie będzie ona ustawiana dla aplikacji mobilnej, o ile dany użytkownik z niej korzysta, a w przeciwnym razie będzie to weryfikacja przez e-mail (jeżeli jest aktywny na koncie). Jeżeli dana osoba, chcę zmienić domyślny rodzaj to będzie musiała to zrobić we własnym panelu
      • również samodzielne włączanie weryfikacji przez aplikację mobilną będzie powodować automatyczne ustawienie domyślnego rodzaju na aplikację
    • wprowadzono odgórną zasadę, że powiadomienia e-mail o otrzymaniu nowej wiadomości w systemie nigdy nie będą wysyłane do użytkowników zablokowanych

Wersja 16.6 - 29 marca 2023

  • Panel dyrektora

    • w module zastępstw w zakresie powiadamiania użytkowników:
      • zrezygnowano z wyboru rodzaju wysyłanych powiadomień - nie będzie więc już wyboru między opcjami "na pocztę e-mail" lub "wewnątrz systemu poprzez moduł wiadomości", lecz zawsze będzie funkcjonować tylko druga z tych opcji
      • dodano pamiętanie dla użytkownika ostatnio wybranych przez niego rodzajów użytkowników, którzy mają zostać powiadomieni. Opcja działa analogicznie do dotychczasowego pamiętania czy w ogóle wysyłać powiadomienia tzn. dotyczy konkretnego komputera/przeglądarki
      • dotychczas po wyborze nieobecnego nauczyciela system informował:
        • jeżeli w wybranym czasie miałby on zapisane lekcje w ramach innych zastępstw. Obecnie uwzględniono również przypadki gdyby taki nauczyciel miał zapisane jedynie dyżury powiązane z innymi zastępstwami
        • jeżeli w wybranym czasie miałby wpisane inne zastępstwa (za niego samego). Obecnie do takiego komunikatu dołożono spis zastępstw oraz możliwość przejścia do ich podglądu/edycji
    • w opcji "Zasoby -> Konfiguracje -> Ustawienia ogólne" dodano pozycję "Możliwość zmiany wszystkich statusów obecności przez wychowawców". Domyślnie wychowawca w module obecności może zmieniać statusy swoich uczniów w zakresie: nieobecności nieusprawiedliwionych, nieobecności usprawiedliwionych, zwolnień. Włączenie tej opcji pozwoli wychowawcy zmienić każdy status wpisany przez nauczyciela na dowolny inny. Nie dotyczy to tzw. białych/szarych główek
    • w sekretariatowej księdze uczniów:
      • uwzględniono przypadki uczniów, którzy na przestrzeni kilku lat szkolnych byli wypisywani ze szkoły, a następnie zapisywani ponownie
      • na liście uczniów oraz wydruku księgi w zakresie sortowania uczniów uwzględniono wpisy w rodzaju "1234 błędny wpis", tak aby taka osoba była wykazywana po numerze 1233
      • wyłączono automatyczne dodawanie do księgi uczniów, którym wprowadzono numer ewidencyjny 0 (zero). Dotychczasowe księgi również zostały wyczyszczone z zapisów o takim numerze
    • w menu "Analizy -> Zestawienia lekcji -> Zestawienie lekcji nauczycieli" dodano możliwość wyboru konkretnych klas/zespołów
    • przy zapisie godzin pracy oraz niedostępności nauczycieli zrezygnowano z automatycznego uzupełniania pól na wybór zakresu dat, w których dotychczas wybór "daty od" automatycznie powodował wstawienie takiej samej wartości do "daty do". Zmiana będzie sukcesywnie wprowadzana również w wybranych, pozostałych miejscach systemu
    • w podglądzie przedmiotu w sekcji "Przedmiot w planie lekcji" pogrubiono klasy, a zespoły oznaczono kursywą
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w module świadectw dodano wzory:
      • MEN-I/16/2 dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży oraz dla słuchaczy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych
      • MEN-I/17-w/2 dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży – z wyróżnieniem
    • w wydruku "Wykaz uczęszczania dzieci na zajęcia w świetlicy i tematyka realizowanych zajęć" dziennika zajęć świetlicy szkolnej wprowadzono zasadę pomijania uczniów, którzy dla wybranego tygodnia nie mają wpisanych żadnych statusów obecności dla zrealizowanych lekcji. Tabela z obecnościami nie jest również generowana jeżeli w wybranym okresie nie zrealizowano żadnych zajęć. Pozwoli to na ograniczenie liczby stron wydruku, zwłaszcza w dziennikach, do których przypisano bardzo wielu uczniów
    • wprowadzono przypomnienie dla uczestników szkoleń, które jest wysyłane w dniu poprzedzającym
    • w wydruku dziennika zajęć specjalistycznych "Diagnoza, program terapii, analiza postępów, wnioski i zalecenia do dalszej pracy" w przypadku uczniów nieaktywnych wprowadzono zasadę, że będzie wykazywana ostatnia klasa, w której uczeń był aktywny
    • aby uniknąć sytuacji, w których na skutek pracy z dziennikami różnymi w osobnych kartach przeglądarki, dochodzi np. do wykasowania lub edycji nieprawidłowego dziennika - wprowadzono dodatkowe ostrzegające komunikaty
  • Panel nauczyciela

    • w kalendarzach klasowych wprowadzono zasadę, że wychowawca nie może kasować wpisów, które zostały dodane przez dyrektora/administratora
  • Panel rodzica, ucznia, użytkownika zewnętrznego

    • dodano nowy rodzaj powiadomienia "aplikacja mobilna - powiadomienie o wpisaniu zapowiedzi sprawdzianu", które zostało automatycznie włączone u osób, które dotychczas miały włączoną opcję "aplikacja mobilna - powiadomienie o zapowiedzianych sprawdzianach na jutro na koniec dnia"
  • Panele wszystkich użytkowników

    • ze względów bezpieczeństwa wprowadzono brak możliwości bycia zalogowanym na tym samym użytkowniku, w ramach danego dziennika i roku szkolnego - jednocześnie (np. z różnych komputerów czy przeglądarek). Jeżeli użytkownik zaloguje się na swoje konto to na innych urządzeniach zostanie automatycznie wylogowany. Mechanizm nie obejmuje aplikacji mobilnych
    • w opcji szczęśliwego numerka:
      • przebudowano algorytm aby uwzględniał szerszy zakres czasowy przy określaniu niepowtarzalności numerka; pozwoli to uniknąć sytuacji, w których w przypadku licznych klas trafiają się uczniowie, którym nigdy nie wylosowano numerka
      • w powiadomieniu e-mail wprowadzono zasadę, że otrzymywać je będą tylko uczniowie oraz rodzice, dla których wylosowano numerek (mój lub mojego dziecka)
    • w zakresie logowań operacji użytkowników:
      • wprowadzono rejestrowanie samodzielnych wylogowań przez użytkownika
      • w opcji moje logowania zrezygnowano z rozbicia historii zdarzeń na osobne sekcje (logowania, nieudane logowania itd.), lecz wprowadzono jedną chronologiczną listę zawierającą logowania, nieudane logowania, wylogowania oraz auto wylogowania

Wersja 16.5 - 27 lutego 2023

  • Panel dyrektora

    • podczas dodawania nowego komunikatu wprowadzono możliwość wstawienia aktywnego linku, umożliwiając użytkownikom kliknięcie w link i otwarcie przypisanego mu adresu URL
    • w opcji "Dzienniki -> Lekcje poza planem, luźne wpisy -> Dodaj lekcję poza planem":
      • dodano możliwość wyboru dziennika różnego
      • w przypadku wyboru dziennika różnego, umożliwiono wprowadzenie dowolnych zakresów godzin
    • w opcji “Dzienniki -> Oceny -> Uzasadnienia ocen” dodano przycisk “Skasuj uzasadnienie” umożliwiający całkowite usunięcie uzasadnienia oceny
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w zestawieniu ocen klasyfikacyjnych zmieniono sposób wyświetlania danych u uczniów, którym na podstawie szkolnego planu nauczania wystawia się opisowe oceny klasyfikacyjne. Dotychczas ocena opisowa "OP" wyświetlana była zbiorczo przy każdym przedmiocie z wyjątkiem religii/etyki i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Teraz ocena wyświetli się jedynie przy przedmiocie, który został przypisany w szkolnym planie nauczania, ta zmiana ułatwi wykrycie brakujących ocen.
    • zmodyfikowano podejrzenia konfliktów danych uczniów - w przypadku, gdy nie wprowadzono imienia i nazwiska lub oznaczono, że osoba nie żyje - nie będzie wyświetlany komunikat o błędzie wynikający z błędnie wpisanego adresu
    • dokonano modyfikacji wyświetlania ocen przewidywanych w przeglądach ocen, poprzez wyłączenie ich wyświetlania w kolumnach z ocenami klasyfikacyjnymi, w przypadku gdy nie wpisano oceny klasyfikacyjnej. Oceny przewidywane będą wyświetlane jedynie w kolumnie przeznaczonej dla ocen przewidywanych klasyfikacyjnych.
    • w opcji "Sekretariat -> Baza uczniów" wycofano przycisk "Skasuj ucznia", który umożliwiał całkowite usunięcie ucznia z bazy danych bez pozostawienia żadnego śladu
    • uwzględniono przypadki, w których dla wybranego miesiąca/tygodnia nie zrealizowano ani nie odwołano żadnych lekcji, ale zostały wpisane dni wolne. Dotyczy to wydruków różnych dzienników:
      • innych zajęć i czynności nauczyciela
      • lekcyjnych dla klas 1 - 3 szkoły podstawowej
      • zajęć przedszkola
      • zajęć świetlicy szkolnej
    • w zestawieniu frekwencji uczniów dodano podsumowanie kolumny “ogółem”
    • zmodyfikowano komunikat ukazujący się w tabeli podczas zbiorczego generowania kont dostępowych, w przypadku gdy w kartotece ucznia podano wyłącznie imię lub wyłącznie nazwisko rodzica/opiekuna prawnego wyświetla się informacja “brak pełnego wpisu w kartotece”
    • podczas generowania wydruku osiągnięć edukacyjnych, w opcji wyboru przedmiotu zmodyfikowano listę przedmiotów, od teraz na liście wyświetlają się wyłącznie przedmioty, którym oznaczono możliwość wystawienia oceny klasyfikacyjnej
    • podczas wysyłania powiadomień dotyczących zastępstw zaprzestano wysyłki do zablokowanych użytkowników
    • w opcji tworzenia nowej listy uczniów umożliwiono dodanie kolumny “Uwagi o uczniu”
    • w szkołach dla dorosłych:
      • wprowadzono nowy typ oceny “Dopuszczenie do egzaminu semestralnego”
      • dodano możliwość wystawienia w/w oceny podczas uruchomionej lekcji oraz w opcji “Wystaw ocenę klasyfikacyjną spoza lekcji/szkoły”, a także dodano widok tej oceny w przeglądzie ocen oraz w wydrukach dziennika
      • w wydrukach szczególnych osiągnięć zmodyfikowano szerokość kolumny “Warunek frekwencji na zajęciach”
      • w opcji uruchomionej lekcji dodano kolumnę “Frekwencja”
  • Panel nauczyciela

    • w aplikacji mobilnej umożliwiono kopiowanie tematu lekcji
    • w opcji “Temat” w uruchomionej lekcji blokowej dodano przycisk “Wyczyść temat”, który umożliwia jednoczesne usunięcie wszystkich aktualnie uzupełnionych danych z pól: "Krąg tematyczny", "Temat dnia", "Treści edukacyjne", "Materiały dydaktyczne" oraz "Realizacja podstawy"
    • w module “Plan”:
      • wyłączono możliwość eksportu planu do HTML
      • wprowadzono przycisk “Godziny pracy nauczyciela” umożliwiający nauczycielowi tworzenie własnych zapisów oraz zmiany dotychczasowych, również tych dodanych przez dyrektora
    • zaktualizowano instrukcję dotyczącą modułu oświadczeń uwzględniając m.in. obowiązkowe pola, oświadczenia w rejestrze wycieczek
  • Panel wszystkich użytkowników

    • w aplikacji mobilnej dodano możliwość kopiowania wiadomości
    • w module płatności - w przypadku, gdy zbiórkę zamknięto, lecz termin płatności jeszcze nie minął - dodano informację o zamknięciu zbiórki
  • Panel rodzica/ucznia

    • w opcji "Oceny -> Oceny klasyfikacyjne" wyeliminowano widoczność przedmiotów, dla których nie oznaczono możliwości wystawiania ocen klasyfikacyjnych

Wersja 16.4 - 14 grudnia 2022

  • Panel dyrektora

    • w opcji "Dzienniki -> Wydruki, eksporty, ankiety i testy" zmieniono nazwę przycisku z "Wydruki zbiorcze klas" na "Wydruki zbiorcze dzienników"
    • do opcji generowania zbiorczych wydruków dodano możliwość generowania wydruków zbiorczych poniższych dzienników:
      • Dzienniki zajęć przedszkola
      • Dzienniki lekcyjne klas I-III szkoły podstawowej
      • Dzienniki lekcyjne szkoły policealnej
      • Dzienniki lekcyjne szkoły dla dorosłych (z wyjątkiem szkoły policealnej)
      • Dzienniki zajęć specjalistycznych
      • Dzienniki indywidualnego nauczania
      • Dzienniki innych zajęć i czynności nauczycieli
      • Dzienniki zajęć w świetlicy
      • Dzienniki internatu
      • Dzienniki zajęć praktycznych
    • w przeglądzie planu klas, w opcji "Wstaw na stronę" uwzględniono sobotę i niedzielę, w sytuacji, gdy w systemie znajduje się lekcja w planie w te dni
    • w opcji "Różne dzienniki -> Dzienniki zajęć pedagoga/psychologa" w przypadku próby wejścia przez administratora szkolnego dodano komunikat "Brak uprawnień - dzienniki pedagoga/psychologa są dostępne tylko dla dyrektora"
    • w konfliktach danych uczniów wprowadzono uwzględnianie uczniów, którym dotychczas nie wpisano numeru PESEL ani innego dokumentu tożsamości
    • podczas dodawania oraz edycji przedmiotu wprowadzono weryfikację unikalności nazwy celem uniknięcia duplikowania tych samych nazw przedmiotów
    • w opcji "Zasoby -> Klasy i zespoły" w trakcie przenoszenia/wypisania ucznia, w sekcji "wariant przenoszenia" w nawiasach doprecyzowano informację o skutkach danej operacji
    • w wydrukach "Najlepsi uczniowie w szkole" dodano kolumnę Lp. oraz nagłówek do kolumny zawierającej miejsce, które zajął uczeń w tym zestawieniu
    • w zapisie kontroli lub obserwacji, w opcji wyboru dziennika, którego zapis ma dotyczyć, przy dziennikach pedagoga/psychologa dodano informację o typie dziennika
    • w kartotece ucznia ukryto przycisk "Skasuj" umożliwiający całkowite wykasowanie bez śladu ucznia z systemu
    • w opcji "Zasoby -> Klasy i zespoły" wprowadzono narzędzie "Promowanie klas semestralnych" umożliwiające przeprowadzenie promocji w klasach i zespołach semestralnych (szkoły dla dorosłych). Narzędzie dotyczy szkół, którym po kontakcie ze wsparciem technicznym skonfigurowano specjalne funkcje systemu dla szkół dla dorosłych. Klasy i zespoły szkół dla dorosłych mogą funkcjonować tylko i wyłącznie przez 1 semestr, dlatego przed rozpoczęciem kolejnego semestru w danym roku szkolnym konieczne jest utworzenie nowych klas i zespołów. Narzędzie wypisuje słuchaczy z wybranych klas i zespołów, tworzy nowe, wpisuje do nich słuchaczy oraz kopiuje szkolny plan nauczania. Operację można wykonać w momencie, gdy jest już znany skład słuchaczy na kolejny semestr. Możliwe jest również wykonanie procedury wybierając wszystkich słuchaczy, by w późniejszym czasie skasować powiązanie z nową klasą/zespołami u tych słuchaczy, którzy promocji nie uzyskali.
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • rejestr wycieczek:
      • zmieniono nazwę "Nazwa wewnętrzna wycieczki" na "Nazwa wycieczki"
      • wprowadzono sekcję "Oświadczenia", umożliwiającą przegląd oświadczeń wygenerowanych dla uczestników wycieczki wraz z podjętymi decyzjami i podsumowaniem.
      • dodano przycisk pozwalający na przejście do generowania oświadczenia z automatycznie wybranymi uczestnikami wycieczki. Oświadczenie wygenerowane tym sposobem zostanie powiązane z wycieczką.
      • umożliwiono opiekunom z grona pedagogicznego dostęp do przeglądu danych wycieczki
    • listy uczniów:
      • wprowadzono możliwość wyboru druku w orientacji poziomej
      • umożliwiono dodanie pustego wiersza w wydruku
    • moduł oświadczeń:
      • umożliwiono wybór użytkownika zewnętrznego jako oświadczającego
      • wprowadzono możliwość oznaczenia pól we wzorach jako obowiązkowych. Jeśli użytkownik nie uzupełni pola oznaczonego jako obowiązkowe - system nie pozwoli na wygenerowanie oświadczenia lub złożenie decyzji.
      • umożliwiono wprowadzanie nazw dla pól uzupełnianych przez oświadczającego
      • wprowadzono wydruk podsumowujący wygenerowane oświadczenia i podjęte decyzje przez oświadczających
      • umożliwiono wygenerowanie oświadczenia powiązanego z wycieczką
      • zaktualizowano bazę wzorów oświadczeń uwzględniając najnowszą aktualizację
    • podczas przypisywania uczniów do zespołów oraz wolnych uczniów do klasy:
      • zrezygnowano z sugerowania domyślnej daty aktywności
      • w przypadku braku wyboru daty aktywności dodano komunikat informujący o tym fakcie
    • w wydrukach osiągnięć i postępów uczniów klas 1-3 zmodyfikowano wygląd nagłówków kolumn poprzez zwiększenie miejsca na nazwę grupy ocen
    • w wydrukach dziennika zajęć przedszkola:
      • wprowadzono zestawienie "7b." zawierające adresy e-mail oraz numery telefonów rodziców/opiekunów
      • w wydruku "Codzienne godziny przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola" wyeliminowano dzieci nieaktywne w klasach w zakresie dat, które ten wydruk obejmuje
    • w powiadomieniu informującym o zapisie kontroli dziennika wprowadzono informację o typie użytkownika, który zapisał kontrolę - Dyrektor/Administrator
    • w kartotece ucznia, w sekcji "Wypis ze szkoły - odbiór dokumentów" zrezygnowano ze zwrotu "Nie dotyczy" w przypadku pozostawienia pustego pola
    • usprawniono generowanie wydruku księgi uczniów w przypadku dużej ilości danych
    • zmieniono okres obowiązkowej zmiany hasła na 3 miesiące
    • w opcji "Instrukcje":
      • dodano instrukcję "Moduł oświadczeń"
      • uaktualniono i uszczegółowiono instrukcję "Moduł Płatności"
    • w kalendarzu szkolnym dodano uwzględnianie pozycji z opcji "Dni wolne"
  • Panel nauczyciela

    • zmodyfikowano sposób wyszukiwania podręczników w bazie Biblioteki Narodowej ze względu na problemy z wyszukaniem. Ta zmiana wyeliminowała występujące problemy, a dodatkowo przyśpieszyła proces przeszukiwania bazy.
    • w module usprawiedliwień do przeglądu usprawiedliwień danego ucznia dodano informację o rodzaju konta, z jakiego zostało wysłane konkretne usprawiedliwienie
    • w module oświadczeń zablokowano możliwość usuwania oświadczenia przez nauczyciela, który nie wygenerował tego oświadczenia
    • w dzienniku zajęć świetlicy szkolnej usprawniono proces zapisu godzin wejścia/wyjścia w przypadku klikania w ikonę znajdującą się w nagłówku kolumny obecności
    • w module płatności, w opcji dodawania nowej płatności, użytkownikowi, który nie jest wychowawcą żadnej klasy umożliwiono wybór zespołów, w których jest wychowawcą/opiekunem
    • w opcji prowadzenia lekcji do podziału "obecnych/nieobecnych" dodano status "zwolnionych". Do tej pory zwolnieni byli zaliczani w tym zestawieniu do obecnych
    • do listy odbiorców wiadomości "Raport o niespełnianiu obowiązku szkolnego" przesyłanej 1-go dnia miesiąca dodano pedagogów specjalnych oraz psychologów
    • w lekcji prowadzonej z dzienniku internatu zostało zmodyfikowane sygnalizowanie nieobecności na wcześniejszych lekcjach (w postaci czerwonego pytajnika przy ikonie obecności) - uwzględniono nieobecności z innych dzienników internatu niezależnie, czy te nieobecności są liczone do frekwencji
    • wprowadzono automatyczne uaktualnienie wykazu stanu obecności w przypadku lekcji, z których nauczyciel wyszedł poprzez wylogowanie (lub został automatycznie wylogowany)
  • Panel rodzica/ucznia

    • w module usprawiedliwień wprowadzono możliwość wysłania usprawiedliwienia przez użytkownika zewnętrznego oraz pełnoletniego słuchacza szkoły dla dorosłych
  • Panel wszystkich użytkowników

    • w planach lekcji w przypadku lekcji odbywających się w różnych dziennikach zmieniono wyświetlanie nazwy dziennika na poziom oraz nazwę zespołu. Umożliwi to łatwiejsze rozróżnienie lekcji realizowanych w dodatkowych zespołach dziennika
    • podczas losowania szczęśliwego numerka wyeliminowano przedszkola oraz zerówki
    • podczas udostępniania pliku wiadomość z informacją zostanie wysyłana jedynie do osób, którym dany plik został udostępniony po raz pierwszy
    • w opcji "Instrukcje" dodano instrukcję "Instrukcja Autoryzowania urządzeń w mobiDzienniku (weryfikacja dwuetapowa)"
    • zmieniono minimalną wymaganą ilość znaków w haśle z 8 znaków na 10 znaków
    • zmniejszono maksymalny czas bezczynności skutkujący autowylogowaniem z systemu z 1 godziny na 30 minut
    • w zakresie ekranów (wyświetlaczy informacji) zmodyfikowano wyświetlanie strony tytułowej szkoły, aby była bardziej dopasowana do rozmiaru ekranu wyświetlacza

Wersja 16.3 - 9 października 2022

  • Panel dyrektora

    • w zakresie pracy pedagogów/psychologów z mobiDziennikiem zmodyfikowano możliwość oznaczenia pełnionej funkcji w edycji/dodawaniu konta pedagoga lub na liście nauczycieli (aby poprawnie korzystać z systemu - dyrektorzy szkół powinni nadać odpowiednie uprawnienia użytkownikom)
      • zmieniono nazwę funkcji z "pedagog (psycholog szkolny)" na "pedagog szkolny"
      • dodano funkcję "pedagog specjalny"
      • dodano funkcję "psycholog"
      • nadanie danej funkcji powoduje automatyczne utworzenie dziennika odpowiedniego typu
    • zmodyfikowano wyświetlanie się treści w opcji "Dzienniki zajęć psychologa/pedagoga" - dotychczas w tej opcji była wyświetlana lista pedagogów, aktualnie wyświetlają się wszyscy pedagodzy/psycholodzy z rozróżnieniem na dzienniki należące do nich
    • w opcji "Analizy -> Rejestr kontroli i obserwacji -> Zapisz kontrolę lub obserwację" dodano możliwość wyboru poszczególnych dzienników pedagogów/psychologów, dotychczas możliwy był wybór pedagoga/psychologa
    • w opcji "Plany -> Godziny pracy nauczycieli -> Nowa pozycja" dodano możliwość wyboru poszczególnego dziennika pedagoga/psychologa
    • w zakresie automatycznego układania dyżurów
      • wprowadzono korelację modułu układania dyżurów z godzinami niedostępności nauczycieli
      • zrezygnowano z wykorzystywania lekcji online i materiałów zdalnych podczas wykrywania "okienek" nauczycieli
      • zmodyfikowano sposób określania "okienka" nauczyciela, od teraz okienka będą wykonywane wyłącznie przy dyżurze sąsiadującym czasowo
        z lekcją,
        poprzednio "okienka" były wykrywane przez cały czas pomiędzy lekcjami
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w zakresie przeglądania arkuszy ocen w klasie
      • zmodyfikowano nazwę przycisku z "Drukuj ostatnie strony klasyfikacyjne" na "Drukuj bieżące strony klasyfikacyjne"
      • przycisk "Drukuj bieżące strony klasyfikacyjne" będzie generował wydruki z bieżącego roku szkolnego
    • w zakresie adresów zamieszkania uczniów i ich rodziców/opiekunów prawnych:
      • dodano możliwość rezygnacji z uzupełnienia kraju zamieszkania
      • w przypadku wybrania kraju innego niż Polska, zrezygnowano z konieczności uzupełnienia pół: województwo, powiat, gmina
      • w edycji kartoteki ucznia wprowadzono podświetlanie czerwonym kolorem wymaganych pól formularza, które nie zostały uzupełnione
      • w podejrzeniach konfliktów danych uczniów u dyrektorów/administratorów oraz w wiadomościach wysyłanych do wychowawców klas:
        • zmieniono ikony nieprawidłowości danych
        • wskazano jakie dokładnie pola formularza nie zostały uzupełnione
        • wprowadzono możliwość uwzględniania błędów kodów pocztowych i miejscowości wykorzystując bazę adresową Poczty Polskiej. Pozwala to wykryć sytuację, gdzie wprowadzono kod pocztowy, który nie obejmuje wprowadzonej miejscowości
  • Panel nauczyciela

    • w zakresie pracy pedagogów/psychologów z mobiDziennikiem wprowadzono kategoryzację dzienników w zależności od pełnionej funkcji
      • dodano automatyczne dodawanie się dzienników pedagoga/psychologa w zależności od pełnionej funkcji i nadanych uprawnień
      • umożliwiono pedagogom/psychologom zakładanie dodatkowych dzienników
      • zmodyfikowano sposób wyświetlania się strony po wybraniu opcji "Różne dzienniki -> dziennik zajęć pedagoga/psychologa", rozróżniono dwie sytuacje
        • jeśli pedagog/psycholog posiada tylko jeden dziennik - od razu zostaje do niego przeniesiony
        • jeśli pedagog/psycholog posiada co najmniej dwa dzienniki - zostanie wyświetlona lista dzienników należących do niego, a po wyborze jednego z dzienników - zostaje do niego przeniesiony
      • dotychczasowe wpisy w dziennikach zajęć pedagoga/psychologa zostały nienaruszone, należy ręcznie zmienić typ dziennika i dostosować odpowiednią nazwę jeżeli jest to konieczne (po wcześniejszym nadaniu uprawnień np. pedagoga specjalnego czy psychologa przez dyrektora/administratora)
    • w zakresie sprawdzania obecności na lekcji
      • zmodyfikowano sposób działania systemu po kliknięciu pierwszy raz w pojedynczy status jakiejkolwiek obecności przy włączonej opcji "Czy lekcja ma być uruchamiana domyślnie z nieaktywnymi obecnościami". Dotychczas ta czynność zmieniała wybrany status, a pozostałe tzw. białe główki oznaczała szarą główką, a aktualnie będą one zmieniane na status obecności (główki zielone), poza dziennikami różnymi z ustawioną opcją "domyślnie nieaktywne obecności"
  • Panele wszystkich użytkowników

    • w module wiadomości zmodyfikowano wyświetlanie się odbiorców w zakresie pedagogów/psychologów - dotychczasowa zakładka "Pedagodzy" została rozdzielona na "Pedagodzy", "Pedagodzy Specjalni", "Psycholodzy"
    • do listy dopuszczalnych rozszerzeń wgrywanych załączników dodano pliki SH3D

Wersja 16.2 - 12 września 2022

  • Panel dyrektora

    • w zakresie planu płachty (menu "Plany -> Wydruki"):
      • wprowadzono generowanie wydruku uwzględniając pierwszy i ostatni dzień tygodnia, w których zaplanowano lekcje. Np. gdy lekcje są zaplanowane na dni: wtorek, piątek i sobotę, to zostaną wyświetlone dni tygodnia od wtorku do soboty.
      • dodano możliwość wyboru słowników godzin, które mają zostać zawarte w wydruku
    • w module legitymacji (menu: "Sekretariat -> Legitymacje"):
      • dostosowano generowanie mLegitymacji do zmian w systemie mLegitymacji OSE - rezygnacja z informacji o adresie i klasie ucznia
      • umożliwiono wybór wszystkich uczniów danej klasy na etapie generowania mLegitymacji
    • w menu "Zasoby -> Konfiguracje -> Ustawienia szkół" wprowadzono możliwość wyboru nowych typów placówek:
      • Branżowa szkoła II stopnia (absolwenci 8-letniej szkoły podstawowej)
      • Ognisko pracy pozaszkolnej
    • w przeglądzie rozkładów ukryto nauczycieli, którzy są zablokowani i nie posiadają żadnych rozkładów materiału
    • ukrycie przycisku "Skasuj wszystkich" w przeglądzie uczniów nieaktywnych (menu: "Zasoby -> Uczniowie")
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w zakresie kartotek uczniów w polu szczególne osiągnięcia wprowadzono ikonkę informacyjną co i jak ma tam być wpisywane
  • Panel rodzica, ucznia, użytkownika zewnętrznego

    • udostępniono zakładkę "Poprzednie lata", gdzie możliwe jest przejście do systemu z poprzednich lat
  • Panele wszystkich użytkowników

    • wprowadzono moduł oświadczeń, który daje nauczycielom i dyrektorom możliwość generowania wszelkiego rodzaju elektronicznych oświadczeń w systemie, a także umożliwia sprawne składanie decyzji przez rodziców i uczniów. Instrukcja znajduje się pod tym linkiem

Wersja 16.1 - 29 sierpnia 2022

  • Panel dyrektora

    • przebudowano obsługę dni wolnych wprowadzając opcję "Dzienniki -> Dni wolne":
      • opcja pozwala na definiowanie dni, w których w całej szkole nie ma zajęć
      • w przypadku dni, w których nie wszystkie klasy mają dzień wolny należy jak dotychczas korzystać z opcji odwoływania lekcji
      • do rejestru dni wolnych automatycznie zostały wpisane określone dni ustawowo wolne oraz wynikające z kalendarza roku szkolnego
      • jeżeli w systemie w konfiguracji zdefiniowano województwo lub przypisano szkołę z RSPO to system automatycznie przypisał dni wolne wynikające z terminu ferii zimowych. Jeżeli szkoła aktualnie nie ma określonego województwa to po jego ustawieniu ferie zostaną automatycznie dodane do rejestru dni wolnych
      • opcję "Dzienniki -> Lekcje odwołane, dni wolne" zmieniono na "Dzienniki -> Lekcje i dyżury odwołane", gdzie został dodany moduł pozwalający na zbiorowe odwoływanie dyżurów w całej szkole
      • przyjęto zasadę, że w dniach wolnych nie będzie losowany szczęśliwy numerek
      • w aktualnych planach lekcji klas, nauczycieli czy uczniów pod nazwą dnia tygodnia będzie widoczna etykieta informująca, że jest to dzień wolny, a w dymku znajdzie się jego opis
      • w module zastępstw przyjęto zasadę, że nie będzie możliwe zapisywanie zastępstw za lekcje planowane wypadające w dzień wolny. Będzie jednak możliwe zapisanie lekcji w ramach zastępstwa wybierając datę dnia wolnego. W takim przypadku system wyświetli odpowiednią informację, ale pozwoli na zapis takiej lekcji
      • w wydrukach dzienników zarówno klasowych jak i wszystkich dzienników różnych w miejscach gdzie wykazywane są zrealizowane lekcje dodano oznaczenie dni wolnych
      • w menu "Lekcje" w panelu nauczyciela dni wolne będą wykazywane i oznaczone, ale nie będzie dla nich widoczny plan, a jedynie ewentualne lekcje zapisane w module zastępstw lub jako lekcje poza planem
      • w wielu miejscach systemu w przypadku wyboru dat zawierających się w dniach wolnych wprowadzono informowanie o takiej sytuacji, np. odwoływanie lekcji, lekcja poza planem, zapowiadanie sprawdzianu, zmiana daty lekcji na zastępstwie itp.
      • zapisując dane w dniach wolnych lub kalendarzu szkolnym system będzie informował w obu przypadkach, że dla wybranych dat dokonano już jakiegoś zapisu w obu tych miejscach lub jednym z nich. Pozwoli to na wyłapanie ewentualnych przypadków kiedy np. dni wolne wpisano niepotrzebnie do kalendarza szkolnego
      • dni wolne zostały również uwzględnione w kalendarzach klasowych, a w panelu rodzica/ucznia zostały scalone z listą wydarzeń z kalendarza szkolnego
      • zachęcamy aby wprowadzić do rejestru dni wolnych kolejne pozycje np. wynikające ze specyfiki Państwa szkoły, z zachowaniem zasady, że powinny być wpisywane tylko dni, w których cała szkoła ma dzień wolny
    • w menu "Zasoby -> Konfiguracje -> Lekcje" dodano możliwość wyłączenia opcji całkowitego kasowania ocen przez nauczycieli
    • w opcji "Analizy -> Przegląd lekcji w klasach -> Przegląd tygodniowy" dodano filtr pozwalający wyświetlić lekcje, w których nauczyciel nie sprawdził obecności
    • w rejestrze kontroli i obserwacji w sekcji "wyślij do" nie będą wykazywani dyrektorzy/administratorzy i nauczyciele, którym zablokowano konto
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • zmieniono sposób wprowadzania obecności w lekcjach:
      • w menu "Zasoby -> Konfiguracje -> Lekcje" dodano opcję "Czy lekcja ma być uruchamiana domyślnie z nieaktywnymi obecnościami", która domyślnie została włączona
      • włączona opcja będzie sprawiać, że nowo uruchomiona lekcja nie będzie zawierać jak dotychczas ustawionych statusów obecności (zazwyczaj tzw. zielonych główek) lecz będą to "kontury główek" wypełnione na biało lub , a nauczyciel będzie musiał pojedynczo lub przez ikonę zbiorowej zmiany statusów obecności (nagłówek z trójkolorową główką ) ustawić odpowiednie statusy obecności. Jeżeli żadna obecność nie zostanie ustawiona to lekcja będzie traktowana przez system jako lekcja bez sprawdzenia obecności i ponowne jej uruchomienie nadal będzie wyświetlać statusy niesprawdzonej obecności
      • kliknięcie w pojedynczy status będzie powodować jego zmianę na obecność (zielona główka), a pozostałe białe ikony zamienią się na ikony tzw. szarej główki
      • kliknięcie w ikonę zbiorowej zmiany obecności będzie jak dotychczas powodować zmianę obecności dla wszystkich uczniów w zakresie podstawowych statusów
      • jednak w przypadku dzienników różnych o zmiennym składzie, w których przy zakładaniu ustawiono "domyślnie nieaktywne obecności" (np. świetlica), pierwsze kliknięcie zamieni białe ikony na szare główki, a nie zielone główki
      • jednocześnie w obu przypadkach pierwsze kliknięcie w zbiorowe ustawienie obecności (zielonej główki) będzie pomijać uczniów z wpisanym statusem zwolnienia
      • w dziennikach zajęć przedszkola zrezygnowano z głównych statusów spóźnienia oraz zwolnienia
      • w przypadku wyłączenia wspomnianej opcji konfiguracyjnej system będzie działał jak dotychczas
    • w wydruku "Osiągnięcia i postępy uczniów" dziennika lekcyjnego klas 1- 3 szkoły podstawowej wprowadzono zasadę, że jeżeli nie jest możliwe określenie nauczycieli uczących danego przedmiotu na podstawie planu lekcji to wykazywani są nauczyciele przedmiotu blokowego
    • w wydrukach dzienników zrezygnowano z zasady niewykazywania lekcji dla dni przyszłych
    • na etapie zakładania nowego dziennika różnego ze stałym składem na liście wyboru klasy zostały pogrubione, a zespoły oznaczone kursywą
  • Panel nauczyciela

    • zmieniono zasadę zachowania systemu w przypadku uruchomionej lekcji z dziennika różnego, a następnie przejścia do menu "Lekcje". Dotychczas nauczyciel "wychodził" z lekcji i widział listę zajęć. Obecnie użytkownik nadal będzie w uruchomionej lekcji
    • opcję "anuluj lekcję" zmieniono na "skasuj lekcję"

Wersja 16.0 - 4 sierpnia 2022

  • Panel dyrektora

    • w opcji "Dzienniki -> Lekcje poza planem, luźne wpisy - > Dodaj lekcję poza planem" dodano możliwość wyboru zespołu
    • w module "Analizy -> Podejrzenia konfliktów -> Klas uczniów" dodano pozycję "Uczniowie z podejrzeniem konfliktów dat aktywności w zespołach względem klasy" ukazującą zestawienie uczniów, w sytuacji gdy dany uczeń został wypisany z klasy, lecz zarejestrowano dłuższą aktywność w zespole, w którym był aktywny również w czasie aktywności w klasie, z której został wypisany
    • podczas importu z programu OSON dodano wykrywanie poziomu edukacji na podstawie nazwy szkoły oraz poziomu klasy
    • w opcji odwoływania lekcji z całych dni zmodyfikowano wyświetlanie domyślnej daty
    • w pozycji "Analizy -> przegląd lekcji w klasach -> Przegląd tygodniowy" w sytuacji gdy nie ma żadnych lekcji dodano komunikat powiadamiający o braku lekcji
    • w opcji "Analizy -> Zestawienia lekcji -> Zestawienie lekcji nauczycieli" zwiększono zakres dat możliwy do wyboru
    • w zakresie modułu drukowania księgi zastępstw:
      • zmieniono sposób wyświetlania się modułu w systemie
      • dodano możliwość wyboru zakresu dat
    • w podglądzie danego zastępstwa usunięto przycisk "Zatwierdź", w sytuacji gdy autorem danej lekcji odwołanej nie jest zalogowany w tym czasie dyrektor
    • po uruchomieniu dziennika różnego klas 1-3 szkoły podstawowej i konkretnej lekcji wprowadzono zasadę, że oceny klasyfikacyjne będą widoczne również jeżeli nie została wpisana żadna grupa ocen cząstkowych
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • zmodyfikowano sposób uzupełniania adresów zamieszkania w systemie - każdy człon adresu będzie zapisywany i wypełniany w osobnych polach np. kod pocztowy, miejscowość, gmina.
    • w zakresie arkuszy ocen w miejscu przeznaczonym na wpisanie daty uchwały rady pedagogicznej wprowadzono możliwość umieszczenia adnotacji dotyczącej klasyfikacji dzieci i młodzieży będących obywatelami Ukrainy
    • dostosowano system opierając się o aktualne wzory świadectw wynikające z najnowszych rozporządzeń
    • zmodyfikowano przypisywanie wolnego ucznia do klasy - nowy uczeń zostanie przypisany na koniec dziennika
    • w module "Przeglądaj i oceniaj zachowanie" wprowadzono możliwość wystawiania ocen opisowych uczniom z niepełnosprawnościami
    • w trakcie operacji wypisywania ucznia ze szkoły dodano komunikat informujący o możliwości zablokowania konta rodziców/ucznia. Należy wziąć po uwagę czy rodzic nie ma więcej uczniów w danej szkole
    • w zakresie słownika oceny opisowej:
      • zmieniono skrót z "Info." na "Inf."
      • w komunikacie pojawiającym się po najechaniu kursorem myszy na ikonę przy "Inf." wprowadzono informacje o czasie dokonania wpisu oraz adresie IP, z którego został dokonany wpis
    • w wydruku dziennika specjalistycznego we fragmencie "realizacja programu zajęć" udoskonalono generowanie listy uczniów, w sytuacji gdy dana lekcja jest prowadzona w zespole, który nie jest głównym zespołem dziennika
    • poprawiono wygląd strony tytułowej wydruku dziennika
    • w wydruku dziennika przedszkola we fragmencie "codzienne godziny przyprowadzania" zmodyfikowano generowanie zakresu dat. Daty będą generowane na podstawie planów lekcji
    • w zakresie dzienników różnych:
      • w miejscu edycji dodatkowego zespołu w polu "Uczniowie w wybranej klasie/zespole" oraz "Uczniowie wybrani do zespołu" obok imienia i nazwiska ucznia dodano informację o klasie ucznia
      • w wydruku planu lekcji dodano wyświetlanie zespołu danej lekcji, w sytuacji gdy zespół jest inny niż zespół główny powiązany z danym dziennikiem różnym
    • usprawniono wyświetlanie aktualnych planów lekcji w okresie wakacyjnym w przypadku szkół zawierających klasy o niestandardowo wydłużonym zakres dat roku szkolnego (np. przedszkola w zespołach szkolno-przedszkolnych)
  • Panel nauczyciela

    • usprawniono proces wczytywania rozkładów materiału z bazy:
      • w opcji "Tematy -> Rozkłady materiału -> Wczytaj rozkład z bazy -> Dodatkowe filtry" udoskonalono metodę wyszukiwania danych, dodano możliwość wpisywania szukanej frazy w polu nad listą wyboru w dodatkowych opcjach filtrowania
    • usprawniono proces wybierania uczniów podczas zakładania dziennika różnego ze zmiennym składem
    • w module szkolnych planów nauczania wprowadzono możliwości zwolnienia ucznia z drugiego języka obcego nowożytnego. Zwolnienie będzie skutkować pomijaniem nazwy przedmiotu na świadectwie i arkuszu ocen. W tych dokumentach pozostanie zapis "język", a w miejscu na ocenę automatycznie zostanie dodany zwrot "zwolniona/zwolniony" w zależności od płci ucznia
    • wystawiając uczniowi ocenę śródroczną/roczną w lekcji, w przypadku założonych grup ocen punktowych (dla standardowego systemu oceniana) dodano podsumowanie uzyskanych punktów nie tylko z konkretnych zajęć, ale również dla przedmiotu niezależnie od klasy/zespołu, biorąc pod uwagę punkty uzyskane również w dziennikach różnych głównych