Dziennik elektroniczny mobiDziennik wersja 9 - historia zmian

Wersja 9.18 - 24 maja 2016

  • Panel dyrektora

    • dodano opcję Zasoby->Pozostałe->Importy->Import ocen z lat poprzednich, którą może samodzielnie uruchomić dyrektor bądź administrator szkolny w dowolnym czasie. Po uruchomieniu opcji można zdecydować dla jakich klas spośród tych oznaczonych jako końcowe operacja ma zostać zrealizowana oraz w dalszej kolejności dla jakich przedmiotów. Szczegółowe informacje związane z opcją są dostępne po jej uruchomieniu
    • w wydrukach dzienników klas starszych wprowadzono możliwość wygenerowania wybranego, pojedynczego wydruku zbiorczo dla wszystkich klas. Opcja dostępna jest w menu Dzienniki->Wydruki...->Wydruki zbiorcze klas
    • podczas kasowania zastępstwa dodano możliwość zdecydowania:
      • czy mają zostać wysłane powiadomienia o anulowaniu zastępstwa do powiązanych z nim użytkowników
      • do jakiego rodzaju użytkowników powiadomienie powinno zostać wysłane
      • w jaki sposób mają zostać wysłane tzn. przez pocztę e-mail czy wewnątrz mobiDziennika przez moduł wiadomości
    • w menu Dzienniki->Lekcje odwołane, dni wolne:
      • dodano informacje o czasie pierwszego wpisu
      • wprowadzono możliwość sortowania listy klikając w wybrany nagłówek
    • w menu "Zasoby->Uczniowie" dodano przycisk pozwalający na bezpośrednie przejście do listy uczniów z zapisanymi formami pomocy
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w wydruku dziennika klas starszych "Oceny osiągnięć edukacyjnych, oceny opisowe" ulepszono sposób wyświetlania nagłówków kolumn dla ocen przewidywanych i okresowych
    • w wydrukach dziennika lekcyjnego dla klas 1-3 szkoły podstawowej:
      • został usunięty wydruk "Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia edukacyjne [miesięczny]"
      • dla wydruku "Osiągnięcia i postępy uczniów" zrezygnowano z uwzględniania przedmiotów, z których zrealizowano lekcje w ramach danego dziennika, ale nie uwzględniono ich w jego planie lekcji
    • w wydrukach dziennika zajęć specjalistycznych "Strona tytułowa" oraz "Diagnoza, program terapii, analiza postępów, wnioski i zalecenia do dalszej pracy" wykazywani obecnie będą jedynie specjaliści ujęci w planie lekcji danego dziennika
    • w dzienniku zajęć pedagoga dodano liczbę porządkową dla:
      • wydruku "Wykaz uczniów zakwalifikowanych do różnych form pomocy"
      • przeglądu wszystkich uczniów z formami pomocy
  • Panel nauczyciela

    • wprowadzono możliwość zatwierdzania usprawiedliwień z odmową usprawiedliwienia poszczególnych nieobecności. W przypadku odmowy wychowawca zobowiązany jest podać jej powód. W momencie zatwierdzania usprawiedliwienia, w którym znalazła się odmowa rodzic otrzymuje odpowiednią wiadomość z jej szczegółami
  • Panel rodzica, ucznia, użytkownika zewnętrznego

    • wychowawcom wprowadzono możliwość odmowy usprawiedliwiania poszczególnych nieobecności. W takiej sytuacji rodzic otrzyma wiadomość zawierającą szczegóły odmowy. Również w menu "Obecności->Usprawiedliwienia->Wybrane usprawiedliwienie" będzie widoczny powód odmowy usprawiedliwienia poszczególnych nieobecności
    • dla kont uczniów zablokowano opcję scalania kont
  • Panele wszystkich użytkowników

    • dla grup ocen opisowych oraz ocen, które z nich wynikają wprowadzono ich dodatkowe oznaczenie z wykorzystaniem kursywy

Wersja 9.17 - 21 kwietnia 2016

  • Panel dyrektora

    • w konfiguracji dodano opcję "Widok średniej arytmetycznej ze średnich ważonych za poszczególne okresy". Po jej włączeniu taka średnia będzie widoczna:
      • w panelu rodzica w menu "Oceny"
      • w panelu dyrektora i nauczyciela w przeglądzie ocen oraz ocenach i frekwencji ucznia
      • w panelu nauczyciela podczas wystawiania ocen śródrocznych i rocznych
      Opcja domyślnie jest wyłączona i nie dotyczy dzienników z punktowym systemem oceniania
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • wprowadzono zmiany w zakresie podstaw programowych:
      • zmodyfikowano ich strukturę - od teraz wszystkie podstawy programowe znajdujące się w dzienniku są dostępne do wglądu dla każdego nauczyciela oraz dyrektora. Podstawy programowe, które są oficjalne zostały scalone, by wielu nauczycieli mogło jednocześnie korzystać z tej samej podstawy programowej
      • nauczyciel może skasować tylko własne podstawy nieoficjalne oraz podstawy oficjalne. Warunkiem usunięcia podstawy jest to, że nie jest ona przypisana do żadnego rozkładu oraz nie jest wykorzystana w żadnej lekcji
      • edycja podstawy jest możliwa tylko w przypadku podstawy programowej nieoficjalnej oraz gdy nauczyciel jest jej właścicielem
      • każdą podstawę można za pomocą jednego przycisku skopiować, by móc stworzyć podstawę programową w oparciu o inną. Należy pamiętać, że każda kopia podstawy programowej jest nieoficjalna, bez względu na to czy wprowadzano w niej zmiany od momentu skopiowania
      • oficjalne podstawy programowe zawarte w udostępnionych rozkładach materiału zostały scalone, w celu optymalizacji systemu
      • w panelu dyrektora wprowadzono opcję Dzienniki->Rozkłady->Podstawy programowe gdzie można przeglądać i kasować podstawy programowe
      • w panelu nauczyciela w przeglądzie podstaw programowych wprowadzono rozdzielenie na podstawy wykorzystywane w rozkładach materiałów zalogowanego nauczyciela oraz na pozostałe wczytane do dziennika
    • w arkuszach ocen dodano opcję wczytania przedmiotów oraz ocen uzupełnionych i zatwierdzonych na świadectwo
    • rozbudowano generowanie list osób. Oprócz wyświetlania uczniów z konkretnej klasy/zespołu, można wyświetlić uczniów ze wszystkich klas lub z konkretnej szkoły. Wprowadzono również przyciski pozwalające na wybranie wszystkich uczniów z listy lub uczniów o danej płci
    • w dzienniku zajęć świetlicy szkolnej usprawniono wydruk "Wykaz uczęszczania dzieci na zajęcia w świetlicy i tematyka realizowanych zajęć"
  • Panel nauczyciela

    • w uruchomionej lekcji jeżeli uczeń ma wpisany status obecny zwolniony to w dymku informacyjnym dodano informacje o czasie wpisania zwolnienia jeśli faktycznie zostało ono wystawione
  • Panele wszystkich użytkowników

    • usprawniono działanie planów lekcji, by lekcje w dzielonych blokach znajdowały się w tej samej kolejności we wszystkich interfejsach systemu, które związane są z planem lekcji

Wersja 9.16 - 29 marca 2016

  • Panel dyrektora

    • w module zastępstw wprowadzono oznaczenia przy wyborze osoby zastępującej:
      • żółtym tłem - nauczycieli uczących w danej klasie/klasach
      • niebieskim kolorem - nauczycieli uczących danego przedmiotu w szkole
    • w konfiguracji dodano opcję Kolejność ocen ze słownika przy zbiorczym wpisywaniu ocen. Domyślnie jest ona ustawiona jako malejąca - tak jak dotychczas
    • w zestawieniu lekcji nieuruchomionych dodano możliwość wydruku w dwóch wariantach:
      • wszystkie lekcje w jednej tabeli
      • lekcje w tabelach pogrupowanych według nauczycieli z podziałami stron
    • w tygodniowym przeglądzie lekcji w klasach, gdy wybrany zostanie zakres dat spośród dodatkowych opcji filtrowania to wyświetlone zostaną tylko dni, w których zostały wprowadzone jakiekolwiek lekcje
    • podczas dodawania i edycji klasy bądź zespołu dodano mechanizm automatycznie informujący o podaniu nieunikalnej pełnej nazwy, na którą składa się poziom oraz nazwa
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w przeglądzie realizacji podstawy programowej wprowadzono możliwość wyboru zakresu dat
    • wprowadzono możliwość wydrukowania wszystkich protokołów w dwóch wariantach:
      • każdy protokół jako osobna strona
      • protokoły jeden pod drugim
    • w analizie czasu pracy (panel dyrektora: "Analizy->Czas pracy nauczycieli", panel nauczyciela: "Lekcje->Czas pracy") dodano:
      • możliwość wyboru określonych przedmiotów
      • możliwość pogrupowania zestawiania również po przedmiotach
    • w wydrukach list osób dodano możliwość wyboru rodzaju sortowania uczniów na wygenerowanej liście:
      • według nazewnictw klas
      • według nazwisk i imion uczniów
    • ulepszono opcję czyszczenia zapisów podczas wprowadzania planu lekcji uwzględniając dodatkowych nauczycieli oraz wyjątki
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • wprowadzono rozbudowaną możliwość wydrukowania wpisów kalendarza klasowego i szkolnego
  • Panele wszystkich użytkowników

    • dla uczniów mających wystawioną ocenę jednocześnie z religii oraz etyki zmodyfikowano sposób liczenia średnich
    • wprowadzono ulepszenia wizualne, dla niektórych komponentów systemu jak np. kalendarze pozwalające na wybór dat czy listy wielokrotnego wyboru

Wersja 9.15 - 16 marca 2016

  • Panel dyrektora

    • dodano nową opcję Analizy->Zestawienia lekcji->Zestawienie lekcji nieuruchomionych. Przy każdym wariancie/typie zestawiania oraz dodatkowych opcjach filtrowania umieszczono ikony informacyjne pozwalające na pełne zrozumienie funkcjonowania opcji
    • w menu "Dzienniki->Oceny->Przegląd ocen" dla ocen przewidywanych, śródrocznych i rocznych po najechaniu kursorem dodano informację o lekcji, na której dana ocena została wpisana. Jeśli przy danej ocenie informacja nie jest widoczna, oznacza to że została ona wpisana poza lekcją lub w dzienniku różnym
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • dodano informację o realizacji tematów dnia dla rozkładów blokowych:
      • w podglądzie rozkładu dla dyrektora
      • w podglądzie oraz edycji rozkładu dla nauczyciela z możliwością zaznaczania/odznaczania realizacji
      • w uruchomionej lekcji podczas wpisywania tematu przez nauczyciela
    • globalnie udostępniono wybrane podstawy programowe dla szkół artystycznych
    • umożliwiono wprowadzanie podręczników dla klas I-III szkoły podstawowej
  • Panel nauczyciela

    • w uruchomionej lekcji dla ocen przewidywanych, śródrocznych i rocznych po najechaniu kursorem dodano informację o lekcji, na której dana ocena została wpisana. Jeśli przy danej ocenie informacja nie jest widoczna, oznacza to że została ona wpisana poza lekcją lub w dzienniku różnym
    • w menu "Mój profil" dodano możliwość indywidualnego ustawienia strony startowej czyli miejsca w systemie, które zostanie wyświetlone użytkownikowi po zalogowaniu
    • w zakresie odwoływania lekcji:
      • usunięto przycisk "odwołaj" z lekcji uruchomionej w dzienniku różnym, jednocześnie dodając taki sam przycisk na liście lekcji po wyborze przedmiotu
      • kliknięcie w przycisk spowoduje przeniesienie do opcji Lekcje->Odwołaj
      • w tej właśnie opcji zostały uwzględnione lekcje z dzienników różnych. Dodano również domyślny wybór zakresu dat na dzień aktualny

Wersja 9.14 - 4 marca 2016

  • Panel dyrektora

    • w słowniku ocen dodano opcję pozwalającą określić czy dana ocena może być wykorzystywana podczas wpisywania ocen przewidywanych śródrocznych i śródrocznych. W przypadku ocen przewidywanych rocznych i rocznych zawszę będą dostępne tylko oceny ZW, NK, 1, 2, 3, 4, 5 oraz 6
    • wszystkim dyrektorom/administratorom, którzy kiedykolwiek zapisali zastępstwo wraz z wysyłką powiadomień przez moduł wiadomości stworzono folder "Powiadomienia o zastępstwach", do którego przypisano wysłane powiadomienia. Wszystkie nowo wysyłane powiadomienia o zastępstwach w momencie ich zapisu również będą automatycznie przydzielane do tego folderu
    • w kartotece ucznia dodano przycisk pozwalający na bezpośrednie przejście do jego zachowania/uwag
    • wprowadzono nowy typ szkoły "Sześcioletnia szkoła artystyczna" oraz etap edukacji "III-IV"
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • na etapie edycji planu dzienników lekcyjnych dla klas 1-3 szkoły podstawowej wprowadzono blokadę nie pozwalającą na ustawienie tematów blokowych w przypadku przedmiotów oznaczonych:
      • jako religia/etyka
      • w klasie dziennika jako dodatkowe
      • jako język obcy
    • w dzienniku zajęć świetlicy wprowadzono usprawnienia wydruku "Wykaz uczęszczania dzieci na zajęcia w świetlicy i tematyka realizowanych zajęć"
    • przy generowaniu list osób w przypadku wyboru adresu e-mail ucznia będzie on pobierany z kartoteki ucznia, a jeśli tam nie został wprowadzony to z konta dostępowego
    • przy zbiorczym generowaniu kont dostępowych uczniów wprowadzono wykorzystanie adresu e-mail wprowadzonego w kartotece ucznia
  • Panel nauczyciela

    • wprowadzono mechanizm kasowania diagnozy specjalisty w momencie próby zapisu pustych informacji uczniowi, któremu wcześniej dany specjalista diagnozę już zapisał
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • w module wiadomości dodano informacje jakich przedmiotów uczą poszczególni nauczyciele moje dzieci (lub mnie samego w przypadku konta ucznia)
  • Panele wszystkich użytkowników

    • wprowadzono możliwość załączania plików o rozszerzeniu .dotx

Wersja 9.13 - 23 lutego 2016

  • Panel dyrektora

    • do zaawansowanej wyszukiwarki uczniów dodano możliwość wyszukiwania po adresach e-mail rodziców/opiekunów oraz adresie e-mail ucznia
    • do generowania planu płachty dodano możliwość wyboru dzienników różnych wyłącznie lekcyjnych dla klas 1-3 szkoły podstawowej oznaczonych jako główne lub wszystkich dzienników
    • w powiadomieniach o zastępstwie dodano informacje o typie, który jest wybierany dla danej lekcji ze słownika nadgodzin. Będzie on widoczny tylko dla nauczyciela, któremu zapisano daną lekcję
    • w menu "Zasoby->Uczniowie" dodano przycisk pozwalający na przejście do uczniów z zapisaną diagnozą specjalisty
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • do kartoteki ucznia dodano możliwość zapis adresu e-mail ucznia niezależnie od adresu określonego przy jego koncie dostępowym
    • podgląd informacji specjalistów został wzbogacony o możliwość zobaczenia wszystkich diagnoz jednocześnie
    • w wydrukach dziennika klas 1-3 szkoły podstawowej:
      • "Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia edukacyjne [tygodniowy]" - wprowadzono usprawnienie dla przypadków lekcji zrealizowanych w tym samym czasie
      • "Osiągnięcia i postępy uczniów" - dodano możliwość generowania dla dowolnej liczby przedmiotów/obszarów edukacji
    • wprowadzono mechanizm pamiętający dla danego użytkownika oraz komputera i przeglądarki ostatnio wprowadzony rodzaj uwagi, dzięki czemu przy wpisywaniu kolejnej uwagi, będzie automatycznie zaznaczony rodzaj taki jak w poprzedniej
    • dodano automatyczne "przyklejanie" nagłówków tabel do ekranu w wielu miejscach w systemie. Jest to przydatny element w przypadku przeglądania tabel o dużej liczbie wierszy, gdzie trzeba pamiętać co w danej kolumnie się znajduje
  • Panel nauczyciela

    • wprowadzono możliwość wystawiania ocen przewidywanych bezpośrednio przez kolumnę zawierającą takie oceny (pojedynczo i zbiorczo), jeżeli została ona włączona przez dyrekcję. Kolumna została również dodana w dziennikach różnych w przypadkach, gdzie wystawiane są standardowe oceny
    • w uruchomionej lekcji dodano szczegółowe informacje o ocenach przewidywanych, śródrocznych i rocznych po najechaniu kursorem myszy na jedną z nich
    • w przypadku pedagogów/psychologów:
      • pozwolono na wejście do każdego dziennika zajęć klas 1-3 szkoły podstawowej, bez względu na ustawienie jego dostępności
      • podczas zapisu form pomocy dodano opcję pozwalającą na skopiowanie ich z poprzedniego okresu
    • wprowadzono zmianę powodującą, że dla klasyfikacyjnych ocen opisowych zapamiętywany jest ostatni nauczyciel zapisujący
    • do końca roku szkolnego każdy specjalista ma możliwość przepisywania lub kopiowania diagnozy innego specjalisty za pomocą przycisków dostępnych w informacjach specjalisty dla wybranego ucznia
  • Panele wszystkich użytkowników

    • wprowadzono modyfikację wyglądu wiadomości informującej o zastępstwach

Wersja 9.12 - 12 lutego 2016

  • Panel dyrektora

    • zablokowano możliwość skasowania przedmiotu, z którym zostały powiązane zasoby w dzienniku. W takiej sytuacji:
      • użytkownik otrzymuje komunikat jakiego rodzaju zasoby są powiązane z przedmiotem
      • aby skasować przedmiot należy skasować te powiązane zasoby
    • w menu "Zasoby->Przedmioty" dodano możliwość określenia czy z danego przedmiotu mają być wystawiane oceny klasyfikacyjne. Jeżeli przy konkretnym przedmiocie opcja nie zostanie zaznaczona (np. lekcja z wychowawcą) to nie będzie można z niego wystawić ocen przewidywanych, śródrocznych i rocznych. Ponadto taki przedmiot nie będzie widoczny w niektórych wydrukach dziennika
    • w konfiguracji dodano opcję Wysyłając wiadomość nadawca decyduje czy odbiorcy będą widzieć pozostałych odbiorców. Domyślnie jest ona wyłączona
    • kolejna opcja w konfiguracji to Czy nauczycielowi ma się wyświetlać komunikat z pytaniem czy na pewno sprawdził obecność. Jeśli opcja zostanie włączona to komunikat będzie pojawiał się jeśli lekcja zostanie uruchomiona pierwszy raz i nie zostanie zmieniony żaden status obecności
    • wprowadzono pamiętanie oraz możliwość edycji pierwotnych nazewnictw wynikających z importu planu lekcji z oprogramowania aSc dla przedmiotów, nauczycieli oraz sal, dzięki czemu po wykonaniu importu będzie można zmienić nazewnictwo zasobów w mobiDzienniku nie powodując problemów przy kolejnym imporcie. Trzeba jednak pamiętać, że:
      • mechanizm nie zadziała wstecz więc szkoły realizujące import z aSc wcześniej niż wprowadzona zmiana nie mogą zmieniać nazewnictw zasobów w dzienniku, ale mogą skorzystać z opcji przypisania klucz aSc w interfejsie edycji przedmiotu bądź nauczyciela
      • nigdy nie powinno się zmieniać nazewnictw w aSc, a jeśli byłaby taka konieczność to należy odpowiednio zmodyfikować klucze zasobów w dzienniku
    • podczas edycji słownika godzin po wprowadzeniu godziny rozpoczęcia lekcji, nie tylko uzupełnia się godzina zakończenia lekcji, lecz jeszcze automatycznie zaznacza się pole z godziną rozpoczęcia następnej lekcji
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • rozbudowano informacje specjalisty:
      • każdy specjalista będzie mógł zapisać niezależne informacje dla każdego ucznia
      • w wydruku dziennika zajęć specjalistycznych będą widoczne tylko diagnozy zapisane przez specjalistów korzystających z tego dziennika w odniesieniu do uczniów z tym dziennikiem powiązanych
      • dotychczasowe wpisy zostały domyślnie przypisane jednemu z specjalistów i jeżeli istnieje taka konieczność to należy je zmodyfikować, rozdzielić
    • wprowadzono ułatwienie, które podczas edycji dodatkowej kartoteki ucznia pozwoli na automatyczne ustawienie danego parametru we wszystkich okresach na raz
  • Panel nauczyciela

    • jeżeli dyrektor włączy taką opcję to podczas zamykania nowo uruchomionej lekcji, w której nie zmieniono żadnego statusu obecności pojawi się komunikat potwierdzający czy na pewno obecność została sprawdzona
    • podczas zapowiadania sprawdzianu z pozycji uruchomionej lekcji usprawniono wczytywanie sprawdzianów już zapowiedzianych w przypadku skorzystania z opcji "inny termin"
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • w mobilnej wersji systemu internetowego wprowadzono poprawki m.in. w menu frekwencji
  • Panele wszystkich użytkowników

    • jeżeli dyrekcja włączy taką możliwość to podczas pisania wiadomości będzie możliwe zdecydowanie czy wszyscy odbiorcy wiadomości będą widzieć pozostałych
    • w blokowych planach lekcji gdy blok lekcji ma już maksymalnie zmniejszoną czcionkę i nadal nie mieści się w nim jego zawartość, to po umieszczeniu na nim kursora jego wysokość się zwiększa, tak by dało się odczytać całą treść

Wersja 9.11 - 27 stycznia 2016

  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w przypadku ucznia, któremu wpisano jakiekolwiek nieklasyfikowanie dodano wyświetlanie przed średnią informacji "NK" w:
      • zestawieniu ocen przewidywanych, śródrocznych i rocznych
      • wydruku dziennika klas starszych "Zestawienie ocen"
    • na etapie zakładania dziennika różnego lekcyjnego dla klas 1 - 3 szkoły podstawowej pozwolono na wybór nie tylko klasy, ale również zespołu, jednocześnie dodając blokadę wyboru klasy/zespołu z nieprawidłowym poziomem edukacji
    • dla lekcji uruchamianych w dziennikach różnych dodano kolumny na oceny śródroczne/roczne również dla dzienników lekcyjnych klas 1 - 3 szkoły podstawowej założonych jako dziennik ze zmiennym składem
  • Panel nauczyciela

    • wprowadzono powiadamianie wychowawców o podejrzeniach konfliktów danych uczniów. W przypadku wykrycia takich zaosbów wiadomości będą rozsyłane raz w tygodniu
    • w opcjji wystawiania ocen spoza lekcji/szkoły wprowadzono filtrowanie przedmiotów w przypadku klas młodszych pozwalając na wybór tylko przedmiotów oznaczonych jako religia/etyka oraz oznaczonych jako dodatkowe w wybranej klasie
    • usprawniono edycję planu realizacji podstawy programowej poprzez dopasowywanie obszarów edycji do wysokości okna przeglądarki. Dodatkowo kolorem szarym oznaczone są wymagania szczegółowe, które zostały wybrane w tematach tego rozkładu
    • w uruchomionej lekcji usprawniono działanie dymków z dzisiejszymi nieobecnościami
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • w mobilnej wersji systemu WWW dodano zastępstwa jeżeli zostały włączone przez dyrekcję

Wersja 9.10 - 21 stycznia 2016

  • Panel dyrektora

    • rozbudowano opcję importu z programu PABS pozwalając na wybór jakie dokładnie zasoby mają być importowane
    • w zastępstwach dodano przycisk pozwalający na wyświetlenie tylko swoich zastępstw (które dany dyrektor sam zapisał)
    • przy dodawaniu i edycji słownika godzin zostało wprowadzone automatyczne uzupełnianie czasu, do którego trwa lekcja - 45 minut po czasie rozpoczęcia lekcji. Pojawiło się również udogodnienie przy przełączaniu pomiędzy polami tekstowymi za pomocą skrótów klawiszowych (tab oraz shift+tab)
    • podczas dodawania/edycji przedmiotu dodano możliwość podania klucza związanego z planem lekcji Vulcan
    • konfiguracja dla panelu rodzica/ucznia "Widok zrealizowanych tematów" została uwzględniona w powiadomieniach o nieobecności ucznia na pierwszej lekcji
    • usprawniono przegląd ocen w przypadku wyboru dziennika różnego
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w przypadku próby skasowania lekcji, w której znajdują się oceny dodano ich listę w komunikacie ostrzegającym
    • na etapie edycji kartoteki ucznia dodano możliwość określenia, że dany opiekun nie żyje, co będzie miało skutek m.in. w opcjach zbiorczego generowania kont dostępowych
    • w wydruku dziennika klas starszych "Oceny osiągnięć edukacyjnych, oceny opisowe" dodano kolumnę z ocenami przewidywanymi
    • podczas zakładania dziennika lekcyjnego dla klas 1-3 szkoły podstawowej wprowadzono filtr pozwalający na przypisanie go tylko do klasy
    • w wydrukach dziennika klas 1-3 szkoły podstawowej:
      • w wydruku ocen klasyfikacyjnych opisowych uwzględniono specyficzne przypadki zmiany klasy ucznia
      • w wydruku osiągnięć i postępów pominięto przedmioty blokowe jak edukacja wczesnoszkolna jeżeli nie wpisano dla nich żadnych ocen
    • w module dodawania zwolnień usprawniono wczytywanie słownika godzin
    • wprowadzono usprawnienia w interfejsach wyświetlania planu lekcji z dzienników różnych
    • zastosowano dodatkowe mechanizmy walidacji podczas realizacji wpisów do kalendarza klasowego
  • Panel nauczyciela

    • dla kont pedagoga szkolnego/psychologa
      • nadano dostęp do wszystkich dzienników indywidualnego nauczania
      • dodano możliwość edycji kartoteki dowolnego ucznia w zakresie danych: 1). indywidualny program lub tok nauki, 2). dostosowanie poziomu, opinie poradni 3). zalecenia zdrowotne 4). uwagi o uczniu:
    • opcję "Wystaw ocenę śródroczną/roczną spoza lekcji/szkoły" rozbudowano o obsługę obszarów edukacji i klas młodszych
    • w rejestrze godzin dla dzienników innych niż dziennik lekcyjny dla klas 1 - 3 szkoły podstawowej zrezygnowano z podpowiedzi o pozostałym do wprowadzenia czasie
    • po wpisaniu oceny w uruchomionej lekcji w przypadku dużej liczby grup ocen lub ekranu o szerokości mniejszej niż 1000px dodano mechanizm odpowiedniego przewijania ekranu w poziomie aby użytkownik "został w tym samym miejscu"
    • przy wyszukiwaniu rozkładów udostępnionych i wybraniu opcji "tylko udostępnione w szkole" wyświetlane są rozkłady udostępnione przez nauczycieli tej szkoły dla innych szkół, a także te dla tej jednej szkoły
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • po zalogowaniu się z urządzenia mobilnego pojawia się możliwość wyboru czy ma zostać załadowany interfejs standardowy (komputerowy) czy dostosowany do urządzeń mobilnych. Wybór może zostać zapamiętany na danym urządzeniu i można go zmienić podczas edycji profilu będąc zalogowanym z danego urządzenia mobilnego
  • Panele wszystkich użytkowników

    • usprawniono generowanie list przedmiotów klasy oraz ucznia uwzględniając nie tylko plan lekcji lecz również wystawione oceny niecząstkowe
    • rozbudowano mechanizm auto wylogowywania na skutek bezczynności uwzględniając niektóre operacje realizowane jedynie po stronie użytkownika, a nie serwera czyli w samej przeglądarce
    • usprawniono funkcjonowanie dymków w przeglądarkach mobilnych

Wersja 9.9 - 19 grudnia 2015

  • Panel dyrektora

    • wprowadzono ulepszenia w zakresie przetwarzania numerów telefonów dla importu uczniów z programu iDziennik Progman
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w wydrukach dziennika zajęć i czynności dodatkowych nauczyciela oraz dziennika zajęć specjalistycznych
      • zmodyfikowano wydruki obecności rezygnując z podziału na tygodnie i pozostawiając tylko dni, w których jakiekolwiek zajęcia zostały zrealizowane
      • dodano wydruk przeprowadzonych kontroli i obserwacji
      • dodano wydruk kontaktów z rodzicami
    • w przeglądzie ocen:
      • dla punktowego systemu oceniania dodano kolumny podsumowujące punktację
      • dodano kolumnę z oceną przewidywaną
    • usprawniono wczytywanie słownika godzin podczas zapisu zwolnień w momencie określenia zakresu dat
    • w kartotece ucznia i powiązanych z nią stronach:
      • zmieniono formę "Nazwisko Imię" na "Imię Nazwisko"
      • w nagłówkach, w których wyświetlana jest aktualna klasa ucznia uwzględniono sytuację opuszczenia szkoły
      • zmieniono kolejność wyświetlanych klas i zespołów powiązanych z uczniem
    • w interfejsach generowania całościowego dziennika dodano poglądowy pasek postępu operacji
  • Panel nauczyciela

    • w interfejsach wystawiania ocen okresowych zrezygnowano z możliwości wyboru ocen z wartością 0 (zero) poza NK oraz ZW
    • dla tematu lekcji oraz tematów w rozkładach materiału zwiększono liczbę dopuszczalnych znaków do 3000
    • uwzględniono specyficzne przypadku w menu "Lekcje->Lekcje mojej klasy"
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • dla klas młodszych uwzględniono sytuację błędnie wpisywanych ocen bezpośrednio w przedmiocie blokowym (np. edukacja wczesnoszkolna) zamiast w poszczególnych obszarach edukacji

Wersja 9.8 - 15 grudnia 2015

  • Panel dyrektora

    • wprowadzono słownik rodzajów sprawdzianów dostępny w menu "Zasoby->Słowniki->Słownik rodzajów sprawdzianów" wraz z opcjami modyfikacyjnymi. Podczas zapowiadania sprawdzianu nauczyciel na podstawie słownika będzie mógł określić jego rodzaj
    • w kartotece ucznia i powiązanych z nią miejscach (np. dodatkowa kartoteka, arkusz ocen) dodano informacje o aktualnej klasie ucznia
    • zwiększono wydajność operacji wysyłania powiadomień w module planowania zastępstw
    • na liście przekierowań wprowadzono rozróżnienie klas od zespołów
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w wydrukach dziennika "Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia, Realizacja programu nauczania":
      • w przypadku lekcji odwolanej, jej nr i obecności są określone myślnikiem zamiast 0, a przedmiot jest przekreślany
      • lekcje generowane są na podstawie planu, co powoduje, że w przypadku nieprzeprowadzenia danej lekcji i braku jej odwołania zostanie wyświetlona na liście, lecz jedynie z uzupełnioną nazwą przedmiotu
      • wydruk uczęszczania jest generowany na podstawie planu lekcji, lekcji zrealizowanych oraz luźnych wpisów analogicznie do wydruku realizacji
    • w tygodniowych wydrukach obecności dla dzienników różnych zrezygnowano z uwzględniania lekcji odwołanych
    • w dzienniku lekcyjnym dla klas 1 - 3 szkoły podstawowej dla wydruku "Realizacja programu nauczania" wprowadzono:
      • kontrolę wiszących spójników
      • dzielenie specyficznych, długich wyrazów dla kręgu tematycznego
    • usprawniono wydruk "Dzienny zapis pracy wychowawczo-dydaktycznej" dla dziennika zajęć przedszkola
    • w przeglądach ocen w przypadku wyboru klasy średnia ważona będzie liczona tylko z ocen jakie uczeń uzyskał w tej konkretnej klasie, dzięki czemu nie dojdzie do nieścisłości w przypadku uczniów, którzy zmienili klasę
    • po uruchomieniu wybranego dziennika różnego oraz wejściu w dany przedmiot dodano przycisk pozwalający na bezpośrednie przejście do planu lekcji dziennika
    • zablokowano możliwość utworzenia dziennika różnego bez określonego rodzaju
    • wprowadzono mocniejsze sygnalizowanie o braku wypełniania wymaganych informacji podczas zapisu planu lekcji
    • na etapie zakładania nowego arkusza ocen zrezygnowana z dodatkowego komunikatu pytającego
  • Panel nauczyciela

    • w menu "Oceny" dodano przycisk Wystaw ocenę śródroczną/roczną spoza lekcji/szkoły uruchamiający opcję pozwalającą na wystawianie ocen okresowych niezależnie od lekcji. Opcję można wykorzystać np. w przypadku nauczania indywidualnego lub uzyskania oceny poza placówką
    • w interfejsie wystawiania ocen okresowych dodano przycisk pozwalający na szybki podgląd ocen cząstkowych wybranego ucznia
    • podczas zapowiadania sprawdzianu dodano konieczność określenia jego rodzaju wynikającego ze słownika, który może modyfikować dyrektor/szkolny administrator
    • w interfejsie zbiorowego wpisywania ocen z danej kolumny dodano przy każdym uczniu status obecności na uruchomionej lekcji. Opcja dotyczy zajęć prowadzonych poza dziennikami różnymi
    • w przypadku wychowawców w module wiadomości dodano grupy odbiorców pozwalające na wysłanie wiadomości do nauczycieli uczących w ich klasie
    • dla względnego, punktowego systemu oceniania w interfejsie wystawiania ocen okresowych wprowadzono zasadę obliczeń punktacji ucznia niezależnie od klasy/zespołu
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • zrezygnowano z opcji scalania kont przez edycję profilu pozostawiając niezależną opcję "Scalanie kont"
  • Panele wszystkich użytkowników

    • poprawiono wydajność operacji wysyłania powiadomień o otrzymaniu wiadomości w przypadku dużej liczby odbiorców

Wersja 9.7 - 5 grudnia 2015

  • Panel dyrektora

    • dotychczasowy dostęp rozszerzony dla nauczycieli został rozdzielony na 2 osobne ustawienia:
      • dostęp rozszerzony do ocen
      • dostęp rozszerzony do obecności
      Ustawienia działają podobnie jak wcześniej czyli pozwalają na dostęp do ocen/obecności we wszystkich klasach. Nauczycielom, którzy do tego momentu mieli określony dostęp rozszerzony zostały ustawione obie opcje więc nie trzeba nadawać im na nowo jakichkolwiek uprawnień, chyba że z jakiegoś powodu dany nauczyciel powinien mieć ograniczony dostęp rozszerzony jedynie do ocen lub obecności
    • po wejściu w "Plany lekcji->Konkretny plan" przy każdej klasie dodano opcję bezpośredniego wywołania scalonego planu uwzględniającego powiązane zespoły
    • podczas zapisu słownika godzin dodano informacje o liczbie lekcji planowanych i zrealizowanych w odniesieniu do każdego zakresu godzinowego
    • w menu "Zasoby->Uczniowie->Zestawienie oznakowań mebli" dodano opcję wydruku
    • podczas ręcznego dodawania nowego przedmiotu umożliwiono jego określenie jako religia/etyka, język obcy, obszar edukacji
    • w operacjach nocnych dodano korekcję dat aktywności uczniów w klasach i zespołach w przypadku zapisanej daty "aktywności od" mniejszej niż data rozpoczęcie pierwszego okresu. W takich przypadkach data zostanie zmieniona na datę rozpoczęcie pierwszego okresu
    • w menu "Analizy->Realizacja planu" wprowadzono jednolite sygnalizowanie o lekcjach z niewpisanym tematem z wykorzystaniem ikony
    • eksport dziennika w formacie xml został uzupełniony o dodatkowe zasoby
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • dotychczas w momencie kasowania lekcji usuwane były również uwagi z nimi bezpośrednio powiązane. Obecnie w takiej sytuacji uwagi nie zostaną usunięte, a jedynie zostanie utracone ich przypisanie do konkretnej lekcji
    • dodano ograniczenie podczas tworzenia dziennika indywidualnego nauczania pozwalające na jego zapis jeżeli wcześniej dodano w zasobach zespół tylko z 1 uczniem i nie jest on powiązany z żadnym innym dziennikiem różnym
    • zmodyfikowano wydruk dziennika lekcyjnego klas 1-3 szkoły podstawowej pod kątem sytuacji, w których zostały on założony dla zespołu składającego się z uczniów różnych klas
    • wprowadzono mechanizm rozpoznający czy w systemie występują nauczyciele o takim samym nazwisku oraz imieniu zaczynającym się taką samą literą i jeżeli taka sytuacja ma miejsce to w miejscach, w których następuję skracanie informacji o nauczycielu na zasadzie "Nowak J." nauczyciele Ci będą wyświetlani w pełnej formie np. "Nowak Jan"
    • w wydruku dziennika zajęć specjalistycznych dodano pozycję "Program zajęć (cele, zadania, tematyka zajęć)"
    • na etapie ręcznego tworzenia konta dostępowego powiązanego z uczniem wprowadzono mechanizm blokujący przypięcie do niego już istniejącego konta o typie uczeń
    • wprowadzono dodatkowe informacje w wydruku zbiorczego generowania kont dostępowych w klasie
    • usprawniono opcję ręcznego zapisu wyjątków planu lekcji
  • Panel nauczyciela

    • podczas zapisywania rejestru godzin dodano informację ile czasu zostało do wykorzystania na podstawie wpisanych lekcji i ich jednostek lekcyjnych, ale jest to jedynie informacja, a nie mechanizm blokujący
    • w uruchomionej lekcji:
      • w zadaniach domowych:
        • na liście wyboru terminu zadania wprowadzono podział na tygodnie
        • zwiększono liczbę wyświetlanych terminów na podstawie planu lekcji do 10 tygodni
        • usprawniono interfejs
      • w sprawdzianach:
        • przebudowano opcję zapowiadania sprawdzianów, która działa analogicznie do zapisywania zadań domowych. Jednocześnie w menu "Kalendarz->Sprawdziany->Nowa zapowiedź" interfejs pozostał niezmieniony
        • wprowadzono opcję "Moje sprawdziany" wyświetlającą tylko własne zapowiedzi z opcjami kasowania oraz zmiany terminu jeżeli to możliwe
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • usprawniono działanie szczegółowej frekwencji w przypadku uczniów wypisanych ze szkoły
    • w menu "Oceny" odfiltrowano wyświetlanie przedmiotów oznaczonych jako blokowe (np. edukacja wczesnoszkolna). Dotyczy to klas młodszych, których zajęcia realizowane są w tzw. dziennikach różnych
  • Panele wszystkich użytkowników

    • rozszerzono pulę dopuszczalnych rodzajów plików, które można przesyłać przez moduł wiadomości
    • z mechanizmu generującego losowe hasło dla użytkownika wycofano zestawy znaków mogące powodować problem z poprawnym odczytem hasła np. 0 i O (zero i duże o)

Wersja 9.6 - 21 listopada 2015

  • Panel dyrektora

    • w zakresie zastępstw:
      • wprowadzono mechanizm pamiętający dla danego użytkownika oraz komputera czy podczas poprzedniego zapisu zastępstw zaznaczono opcję powiadamiania użytkowników. Pozwoli to na odpowiednie, automatyczne zaznaczenie/odznaczenie tej opcji podczas kolejnego planowania zastępstw
      • w konfiguracji dodano możliwość wyłączenia menu "Zastępstwa" w panelu rodzica/ucznia/użytkownika zewnętrznego. Należy pamiętać, że ustawienie nie ma żadnego związku z powiadomieniami, które można wysłać do użytkowników podczas zapisu zastępstw
      • w przypadku włączonej powyższej opcji użytkownik będzie widział informacje o powodzie odwołania lekcji jeżeli na "tak" zostanie ustawiona opcja konfiguracyjna "Widok opisu lekcji w wydrukach, powiadomieniach dla zastępstw i w menu 'Zastępstwa' w panelu u rodzica/ucznia, jeśli jest dostępne"
    • w menu "Dzienniki->Oceny->Zestawienie ocen" dodano kolejny filtr pozwalający na wyświetlenie ocen wpisanych w wybranym dzienniku różnym
    • dodano opcję Zasoby->Uczniowie->Zestawienie oznakowań mebli, która dotyczy całej szkoły (wszystkich klas)
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • zmodyfikowano, usprawniono wydruki dzienników:
      • Dziennik zajęć przedszkola - Dzienny zapis pracy wychowawczo-dydaktycznej
      • Dziennik zajęć przedszkola - Wykaz obecności dzieci na zajęciach
      • Dziennik lekcyjny dla klas 1 - 3 szkoły podstawowej - Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia edukacyjne [tygodniowy]
    • dla względnego, punktowego systemu oceniania w interfejsie otwartej lekcji dla kolumn zawierających podsumowania punktowe wprowadzono zasadę obliczeń niezależnie od klasy/zespołu, dla którego uruchomiono lekcję - brany będzie pod uwagę jedynie przedmiot
    • wprowadzono możliwość zbiorczego przeglądu oraz edycji wzrostu/wysokości podkolanowej w danej klasie. W panelu dyrektora opcja znajduje się w menu "Zasoby->Klasy i zespoły->Wybór klasy->Wzrost uczniów", a w panelu nauczyciela (wychowawcy) w menu "Uczniowie"
    • przycisk pozwalający na przejście do zarządzania dodatkowymi zespołami danego dziennika różnego (jeżeli ich zapis jest możliwy) został dołożony do interfejsu dostępnego bezpośrednio po uruchomieniu danego dziennika różnego
    • w przeglądach obecności dla dzienników różnych zrezygnowano z wyświetlania lekcji odwołanych
    • usprawniono zapis słownika oceny opisowej
  • Panel nauczyciela

    • w menu "Kalendarz->Sprawdziany->Moje sprawdziany" dodano możliwość zmiany terminu (daty) sprawdzianu:
      • tylko jeżeli został on zapisany na dzień dzisiejszy lub przyszły
      • tylko w przód
      • Zmiana daty sprawdzianu nie powoduje zmiany pamiętanego czasu jego zapisu
    • po uruchomieniu lekcji z dowolnego dziennika różnego przez menu "Lekcje" oraz wyjściu z niej - system będzie przekierowywał do tego samego menu. W przypadku uruchomienia lekcji bezpośrednio przez dziennik różny jej zamknięcie będzie powodować powrót do listy lekcji w samym dzienniku
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • na liście nieobecności wyłączono informację o temacie lekcji, na której uczniowi wpisano nieobecność jeżeli w panelu dyrektora wyłączono widoczność zakładki "Tematy"
    • w menu "Frekwencja->Szczegółowa frekwencja" wprowadzono dodatkowe filtrowanie powodujące, że będą wykazywane jedynie lekcje klas/zespołów, do których zapisano ucznia, a nie całej jego klasy
    • ulepszono działanie powiadomień push w czasie rzeczywistym dla aplikacji mobilnej na platformę Android
  • Panele wszystkich użytkowników

    • zmodyfikowano opcję "nie pamiętam hasła", która obecnie do działania wymagać będzie podania jedynie adresu e-mail. W przypadku użytkowników, którzy dla jednego adresu mają w danym systemie więcej niż 1 konto opcja będzie pozwalać na wybór, dla którego dokładnie konta należy zresetować hasło. Wybór konta będzie możliwy w wiadomości e-mail, która zostanie wysłana do użytkownika

Wersja 9.5 - 27 października 2015

  • Panel dyrektora

    • udostępniono przegląd zadań domowych dostepny w menu "Dzienniki->Sprawdziany i zadania domowe->Zadania domowe"
    • usprawniono import z programu OSON:
      • wprowadzono opcję zmiany zaznaczeń na liście wyboru klas, które mają zostać uwzględnione podczas wykonywania operacji
      • rozbudowano mechanizm dezaktywacji uczniów, który będzie funkcjonował niezależnie od liczby wybranych klas
    • umożliwiono realizację importów z dziennika archiwalnego 2013/2014 do dziennika 2014/2015. Aby przeprowadzić taki import należy najpierw skontaktować się z Administracją WizjaNet, która odblokuje dziennik 2014/2015 i odpowiednio go skonfiguruje
    • w menu "Dzienniki->Oceny->Zestawienie" dodano filtr pozwalający na wyświetlenie ocen z wybraną wagą/wagami
    • w menu "Zasoby->Słowniki->Słownik/skala ocen" oraz "Zasoby->Słowniki->Słownik wag ocen" dodano informacje o liczbie wpisanych ocen dla danej oceny bądź wagi
    • usprawniono mechanizm dynamicznego tworzenia zespołów na etapie planowania zastępstw
    • ulepszono interfejs zapisu słownika godzin
    • na liście dzienników różnych dodano informację o ich liczebności
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • podczas edycji kartoteki ucznia dodano możliwość zapisu jego wzrostu oraz wysokości podkolanowej. Na tej podstawie w uruchomionej lekcji pojawi się przy danym uczniu kolor bądź kolory będące oznakowaniem mebli, które powinno się mu przydzielić
    • wprowadzono filtrowanie list rodzajów arkuszy ocen:
      • widoczne będą tylko arkusze zgodne z typem szkoły przypisanej do klasy ucznia
      • w przypadku uczniów klas z poziomem "1" widoczne będą tylko arkusze "b"
    • dla zbiorczego generowania kont dosępowych wzbogacono wydruk o datę ważności konta
    • wprowadzono ulepszenia w wydruku planu lekcji dla wydruków dzienników
  • Panel nauczyciela

    • w uruchomionej lekcji zmieniono formę sygnalizacji o zapowiedzianym sprawdzianie własnie na tę lekcję. W takiej sytuacji na przycisku "Sprawdziany" pojawi się ikona wykrzyknika, która po najechaniu na nią wyświetli tematykę sprawdzianu
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • ulepszono działanie raportów dziennych oraz tygodniowych
    • usprawniono działanie menu "Tematy"

Wersja 9.4 - 15 października 2015

  • Panel nauczyciela

    • wprowadzono obsługę zadań domowych:
      • w otwartej lekcji dodano przycisk "Zadania" uruchamiający ekran pozwalający na dodanie zadania domowego oraz przegląd i kasowanie dotychczas zapisanych
      • jeżeli zapisano zadanie domowe dla danej lekcji to po jej otwarciu przycisk "Zadania" będzie zawierał znak wykrzyknika, a po najechaniu na niego w dymku pojawi się treść zadania
      • w menu "Kalendarz" dodano przycisk "Zadania domowe" pozwalający na przegląd zadań zapisanych przez nauczyciela z opcją kasowania
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • przycisk "Ankiety" został przeniesiony do wiadomości, a w jego miejsce znajduje się przycisk "Zadania" uruchamiający interfejs przeglądu zadań domowych z dodatkowym oznaczeniem zadań na jutro
    • ponadto w przypadku znalezienia zadań domowych na jutro na nowo dodanym przycisku pojawi się ich liczba - analogicznie do sygnalizacji o nowych wiadomościach i zastępstwach
    • dodano możliwość otrzymywania powiadomień o zadaniach domowych na jutro na e-mail i/lub aplikację mobilną

Wersja 9.3 - 13 października 2015

  • Panel dyrektora

    • podczas kopiowania planu lekcji dodano możliwość zdecydowania czy mają być kopiowani również dodatkowi nauczyciele
    • w dziennikach różnych również wprowadzono opcję kopiowania planu lekcji z wyborem czy mają zostać skopiowane wyjątki oraz dodatkowi nauczyciele
    • w lekcjach odwołanych po wybraniu konkretnej kategorii (powodu odwołania) dodano informacje o czasie oraz adresie ip zapisu w dymku po najechaniu kursorem myszy na zapisującego
    • w zaawansowanej wyszukiwarce uczniów dodano możliwość wyboru klasy w dodatkowych warunkach wyszukiwania
    • w menu "Zasoby->Uczniowie" usprawniono interfejs
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • rozbudowano słowniki oceny opisowej:
      • pozwolono na definiowanie słowników oceny opisowej cząstkowej z podziałem na kategorie wraz ze sformułowaniami
      • następnie tego rodzaju słownik można przypisać do opisowej grupy ocen podczas jej tworzenia/edycji. W ten sposób podczas wpisywania oceny zostanie wczytany domyślnie przypisany słownik, a jednocześnie możliwe będzie przełączenie się na inny
      • zmodyfikowano interfejs wyboru sformułowań ze słownika na etapie wpisu oceny opisowej
      • w panelu nauczyciela umieszczono dodatkowy przycisk pozwalający na zarządzanie słownikami w menu "Oceny"
    • w dziennkach różnych dodano automatyczny zapis do plików po ręcznym wygenerowaniu wydruku całego dziennika
    • usprawniono wydruk "Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia edukacyjne [miesięczny]" w dzienniku klas I-III szkoły podstawowej
    • w grupach ocen rozszerzono pulę kolorów, które można wykorzystać podczas ich zapisu
  • Panel nauczyciela

    • w uruchomionej lekcji po kliknięciu na ucznia dodano informacje o telefonach rodziców/opiekunów
    • usprawniono mechanizm zapisu tematów w rozkładzie materiału oraz import rozkładu z pliku xls
    • wprowadzono mechanizm, który w przypadku nieprawidłowego (sprzecznego) ustawienia etapu edukacyjnego i typu szkoły w rozkładzie materiału, po otwarciu jego edycji informuje o zaistniałej sytuacji i nie pozwala na ponowny zapis błędnych ustawień
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • dodano kolejne rodzaje powiadomień, które użytkownik może otrzymywać
    • ulepszono działanie mobilnej wersji systemu on-line

Wersja 9.2 - 30 września 2015

  • Panel dyrektora

    • w wydruku planu płachty dodano możliwość zmiany kolejności drukowanych klas/nauczycieli metodą przeciągnij i upuść
    • w menu "Zasoby->Kadra i użytkownicy->Konta administracyjne" dodano opcję Wpisy administratorów pozwalającą na sprawdzenie czy dana osoba ma wprowadzone w dzienniku jakieś istotne zasoby np. przed wykasowaniem jej konta
    • pozwolono na edycję informacji "Wypis ze szkoły - odbiór dokumentów" niezależnie od tego czy wcześniej zostały one wprowadzone dla danego ucznia
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w interfejsach zbiorczego wpisywania ocen z danej kolumny dodano możliwość określenia, która ocena ma być liczona do średniej
    • usprawniono interfejs wprowadzania pojedynczych ocen
    • w wydrukach dzienników zawierających oceny cząstkowe dołożono strony z ocenami opisowymi jeżeli zostały wpisane
    • wydruki "Zestawienie ocen..." dla klas starszych (powyżej I-III szkoły podstawowej) zostały dostosowane do przypadków, w kórych klasa posiada bardzo dużą liczbę przedmiotów
    • usprawniono mechanizm zbiorczego generowania kont dostępowych w klasie
    • rozszerzono liczbę dostępnych kolorów wykorzystywanych w grupach ocen
    • na listach dzienników różnych dodano kolumnę informującą czy dany dziennik jest widoczny dla rodzica/ucznia
    • zmieniono nazewnictwa w dzienniku zajęć pedagoga szkolnego
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

    • w kalendarzach klasowych wprowadzono wyświetlanie zapowiedzi sprawdzianów powiązanych z całą klasą i tylko zespołami, do których uczeń jest zapisany

Wersja 9.1 - 24 września 2015

  • Panel dyrektora

    • w chronologicznym przeglądzie lekcji dodano możliwość ich kasowania
    • po uruchomieniu kartoteki ucznia i dalej opcji "Oceny i frekwencja ucznia" dodano możliwość kasowania ocen cząstkowych przez kliknięcie na danej pozycji
    • w zamówieniach wydruków dodano zestawienie aktualnie wprowadzonych zamówień przez wszystkich użytkowników
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • zrealizowano zmiany w zakresie grup ocen:
      • wprowadzono opisowe grupy ocen, w ramach których możliwe jest wpisywanie ocen w formie dowolnego opisu, które będa zapisywane z wartością zero i automatycznie nie uwzględniane przy liczeniu średnich. Ponadto podczas zakładania grupy można zdecydować czy oceny w niej wystawione mają być widoczne dla rodzica/ucznia. Grupy można zakładać korzystając z przycisku "Nowa grupa opisowa"
      • dodano interaktywny mechanizm pokazujący jak będzie wyglądać opis oceny wystawionej w danej kolumnie, który będzie widoczny np. w panelu rodzica/ucznia
      • pozwolono na zapis grup z pustymi nazwami kolumn
    • podczas dodawania/edycji dziennika różnego o zmiennym składzie dodano opcję "Domyślnie nieaktywne obecności", której ustawienie powoduje, że dla nowo uruchamianej lekcji wszyscy uczniowie mają zapisaną tzw. "szarą główkę" oznaczającą brak statusu obecności w lekcji. Należy pamiętać, że ma to być jedynie ułatwienie w przypadku niektórych dzienników, ale nie wolno takiej lekcji pozostawić bez żadnego statusu obecności ponieważ zostanie ona potraktowana jako odwołana
    • na etapie zapisu podręcznika umożliwono jego przypisanie do dowolnej liczby szkół i przedmiotów w ramach szkolnego zestawu podręczników
    • rozbudowano opcję zbiorczego generowania kont dostępowych w klasie:
      • dodano automatyczne przypisanie adresów e-mail do generowanych kont na podstawie danych z kartoteki ucznia
      • wprowadzono możliwość automatycznego wysłania powiadomień e-mail z loginem i hasłem do rodziców/uczniów
  • Panel nauczyciela

    • na etapie wpisywania pojedynczej oceny cząstkowej dodano możliwość zdecydowania czy ocena ma być liczona do średniej. Opcja dotyczy dziennika głównego oraz dzienników różnych głównych
    • zrealizowano zmiany związane z podstawami programowymi, rozkładami materiałów, podręcznikami:
      • na etapie prowadzenia lekcji po wejściu w "Tematy" wprowadzono dodatkowe sygnalizowanie zrealizowanego już tematu za pomocą ikony
      • dodano opcję wczytywania tematów do istniejącego rozkładu z innego rozkładu udostępnionego w szkole lub całym systemie. Opcję uruchamia się przyciskiem "Wczytaj z bazy" po wejściu w konkretny rozkład
      • umożliwiono wykasowanie tematów z danego rozkładu dla wybranego poziomu
      • w rozkładzie i na lekcji dodano możliwość dodania temtu powyżej aktualnego
      • przy podglądzie realizacji podstawy dodano wyświetlanie danych realizowanych podstaw programowych
      • ujednolicono nazewnictwa wydawnictw
      • zablokowano możliwość skasowania podstawy programowej jeśli została ona podpięta pod rozkład lub gdy jest wykorzystana na jakiejś lekcji
      • do bazy rozkładów i podstaw programowych dodano nowe pozycje
  • Panel rodzica, ucznia i użytkownika zewnętrznego

Wersja 9.0 - 1 września 2015

  • Panel dyrektora

    • uwzględniono wszystkie rodzaje dzienników różnych w opcji zamawiania wydruków
    • w menu Zasoby->Klasy i zespoły po wejściu w konkretną klasę dodano opcję "Powiązane zespoły" wyświetlającą na podstawie składu uczniów zespoły, które system traktuje jako bezpośrednio powiązane z daną klasą. Opcja zawiera również objaśnienie jak należy postępować w razie wykazywania nieprawidłowych zespołów
    • w planach lekcji dodano wydruk planu płachty z szeregiem konfiguracji
    • w imporcie z programu OSON dodano ekran pośredni, na którym należy wybrać klasy, która mają zostać zaimportowane do systemu
    • w module wycieczek i praktyk:
      • dodano tzw. "Luźne wpisy", dzięki którym można zdefiniować dodatkowe informacje wyświetlane w wydruku dziennika "Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia, Realizacja programu nauczania"
      • podczas zapisu wycieczki/praktyki dodano 2 opcje wyboru:
        • czy zapis lekcji powinien zostać zrealizowany na podstawie planu lekcji (opcja domyślna, dotychczas jedyna)
        • czy zapis lekcji powinien uwzględniać zespoły
    • w planach lekcji po wybraniu "modyfikuj" dodano opcję Przepisanie godzin pozwalającą na zmianę słownika godzin używanego w danym planie. Należy pamiętać, że po zrealizowaniu opcji konieczne jest zweryfikowanie czy daty obowiązywania słowników godzin są zgodne z planami lekcji
    • w zestawieniu nieobecności i nadgodzin rozbudowano opcję drukowania
    • w menu "Zasoby->Uczniowie->Uczniowie nieaktywni" dodano informacje o klasach i zespołach powiązanych z danym uczniem. Pozwola to na rozróżnienie uczniów, którzy zostali wypisani ze szkoły (mają nieaktywne powiązana z klasą), od uczniów którzy najprawdopodobniej znajdują się w systemie niepotrzebnie, bo np. po imporcie z roku poprzedniego nie wykasowano absolwentów
    • na etapie wprowadzania planu lekcji dla dziennika różnego wprowadzono dodatkową walidację jednostek lekcyjnych
    • w menu "Analizy->Przegląd lekcji w klasach->Przegląd tygodniowy" w dodatkowych opcjach filtrowania dodano możliwość określenia zakresu jednostek lekcyjnych
    • na liście klas i zespołów dodano ikonę wyświetlającą czas wpisu klasy/zespołu do dziennika. Czas będzie pamiętany dla zasobów wprowadzanych po 17 sierpnia 2015
    • w zaawansowanej wyszukiwarce uczniów dodano możliwość wyszukania uczniów, którzy nie uczą się żadnego język obcego
    • menu "Pliki->Zestawienie" zostało rozbudowane pokazując informacje o zajmowanej przestrzeni przez użytkowników z uwzględnieniem ich plików oraz załączników wysyłanych wiadomości
    • dodano kolejne pozycje w menu Zasoby->Pozostałe->Narzędzia
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • wprowadzono podstawy programowe, rozbudowano rozkłady materiału oraz podręczniki. Szczegółowa instrukcja dotycząca zmian jest dostępna tutaj. Zmiany nie dotyczą dzienników różnych
    • w planach lekcji nauczyciela uwzględniono lekcje, na których został on zapisany jako nauczyciel dodatkowy
    • na świadectwach i arkuszach ocen umożliwono zapis oceny 7 (wybitny)
    • na etapie tworzenia/edycji dziennika różnego dodano opcje pozwalające określić:
      • czy dziennik ma być dostępny dla wszystkich nauczycieli
      • czy nowo dodawana lekcja ma być uruchamiana z pustą listą uczniów. Opcja dotyczy dzienników o zmiennym składzie
    • w wydrukach klas dodano pozycję Nauczane języki obce w klasie
    • na listach zwolnień dodano informacje jakich konkretnych dzienników (rodzajów) dotyczą
    • w dzienniku zajęć i czynności dodatkowych nauczyciela dodano "Uwagi" w ramch tzw. "dodatkowych zapisów", które uwzględniono również w wydruku tego dziennika
    • usprawniono niektóre wydruki dzienników np. "Oceny osiągnięć edukacyjnych", w którym nauczyciele uczący są pobierani dla każdego okresu niezależnie na podstawie planu lekcji
    • usprawniono zapis odpowiedniej formy niektórych ocen zależnie od płci na świadectwach i arkuszach (np. nieklasyfikowany, nieklasyfikowana)
    • w module świadectw usprawniono mechanizm podpisu elektronicznego
    • arkusz ocen MEN-I/37b/2 został usprawniony w zakresie dodatkowych zajęć edukacyjnych dla klas I-III
    • wprowadzono mechanizm kontroli wpisów w rejestrze godzin powodujący automatyczne ich skasowanie jeżeli nie są one zgodne z wpisanymi lekcjami. Przykładowo jeżeli w dzienniku "ABC" wpisano do rejestru godzin 45 minut z przedmiotu "wychowanie fizyczne" w dniu 14 września 2015, a jednocześnie nie zapisano w tym dzienniku dla tego samego dnia żadnej lekcji nieodwołanej z wychowania fizycznego to taki wpis zostanie skasowany
  • Panel nauczyciela

    • na etapie prowadzenia lekcji:
      • usunięto opcję wykasowywania obecności ucznia (tzw. szara główka) ikonką czerwonego krzyżyka lub checkboxem. Obecnie status ten jest dostępny jako ostatni podczas standardowego wpisywania obecności poprzez "klikanie w główki"
      • w opcji zbiorowej zmiany obecności dodano możliwość zapisu szarej główki. Uwaga! System pozwoli na zapis szarej główki wszystkim uczniom w lekcji jednak nie można takiej lekcji pozostawić zapisanej w systemie ponieważ spowoduje to, że zostanie ona sklasyfikowana jako lekcja odwołana, a jej zasoby powiązane (np. oceny) zostaną skasowane. Prawidłowa lekcja nieodwołana musi posiadać zapisany przynajmniej jeden dowolny status obecności (nie szarą głowę)
      • w dziennikach różnych:
        • dla lekcji z kilkoma jednostkami lekcyjnymi wprowadzono mechanizm powodujący, że kliknięcie w dany status obecności spowoduje zapisanie odpowiednich statusów uczniowi dla kolejnych jednostek lekcyjnych. Podobny mechanizm wprowadzono dla opcji zbiorowej zmiany obecności
        • opcja "dopisz uczniów" została zmieniona na "wczytaj uczniów" oraz dodano do niej możliwość usunięcia aktualnej listy uczniów w ramach lekcji (do jej ponownego uruchomienia)
      • w dzienniku różnym zajęć świetlicy:
        • wprowadzono opcję "wczytaj uczniów z innych zajęć" pozwalającą na załadowanie listy uczniów z innych zajęć dowolnego dziennika świetlicy z tego samego dnia pod warunkiem, że na ostatniej jednostce lekcyjnej przynajmniej jednemu uczniowi zapisano status obecności. Opcja również zawiera możliwość usunięcia aktualnej listy uczniów w ramach lekcji
        • wprowadzono możliwość zapisu godzin wejścia i wyjścia wraz z mechanizmem ich automatycznego przeliczania w momencie klikania w statusy obecności
    • udostępniona została nowa wersja instrukcji, którą można uruchomić przyciskiem "Pomoc" w górnym niebieskim menu lub wciskając klawisz F2 na klawiaturze
    • w menu "Tematy" po wybraniu klasy/zespołu oraz przedmiotu wprowadzono 2 przyciski pozwalające na drukowanie listy zrealizowanych tematów w wybranej kolejności
    • w lekcjach zrezygnowano z wyświetlania dni, dla których nie zapisano żadnych lekcji w planie jak i żadnych nie zrealizowano
    • ocena ZW została usunięta z listy dostępnych stopni podczas wystawiania ocen zachowania
  • Panele wszystkich użytkowników

    • rozszerzono pulę dopuszczalnych rodzajów plików, które można przesyłać przez moduł wiadomości