Wersja 5.3 - 5 czerwca 2012
- udostępnione zostały możliwości definiowania słowników/szablonów oceny opisowej dla uczniów szkoły podstawowej. W panelu dyrektorskim opcje wprowadzania/zarządzania słownikami znajdują się w menu Zasoby->Słowniki->Słownik oceny opisowej, a w panelu nauczycielskim w menu Różne dzienniki->Słownik oceny opisowej. Dyrekotrzy mogą ingerować w dowolne słowniki natomiast nauczyciel może modyfikować jedynie te zapisy, które sam wprowadził. Z wprowadzonych do systemu słowników można korzystać podczas wpisywania oceny opisowej zachowania i zajęć edukacyjnych. Słowniki można uzupełniać własnymi zapisami jednak informujemy również, że zostaną one w późniejszym czasie uzupełnione gotowymi szablonami
- dla różnych dzienników i lekcji składających się z wielu jednostek lekcyjnych dodano w dolnej części ekranu podsumowanie stanu obecności w odniesieniu do każdej z nich
- świadectwa ukończenia gimnazjum zostały dostosowane do Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 lutego 2012 (pojawił się na nich zapis dotyczący projektu edukacyjnego)
- w związku z powyższymi zmianami dotyczącymi świadectw w kartotece ucznia dodano możliwośc przypisania do każdego ucznia informacji o realizowanym projekcie edukacyjnym (podczas edycji informacji o uczniu), dzięki czemu informacje te zostaną automatycznie wczytane na pierwszą stronę świadectw
- ponadto w kartotece ucznia umożliwiono dokonywanie zapisu zmian bez konieczności podawania dotychczas wymaganych informacji jak np. numer pesel czy miejsce urodzenia
- w panelu dyrektorskim dla przeglądu czasu pracy nauczycieli w przypadku wyświetlania przegladu z wariantem zawierającym dzienniki różne umożliwiono pogrupowanie go według dzienników
- dokonano następujących zmian w arkuszach sprawozdawczych do diagnozy pracy szkoły:
- dodano informacje o szczególnych osiągnięciach uczniów (wczytywane z kartoteki ucznia)
- dodano informacje o uczniach, dla których pedagodzy określili formy pomocy
- w pozycji "Część dydaktyczna" rozszerzono zakres informacji o uczniach z oceną niedostateczną
- dodano informację o liczbie ocen każdego rodzaju z poszczególnych przedmiotów w punkcie 4 - poprzednia wersja arkusza zawierała informację tylko o ocenach niedostatecznych
- dodano informację o wszystkich uzasadnieniach ocen - poprzednia wersja arkusza zawierała informację tylko o uzasadnieniach ocen niedostatecznych oraz nagannych zachowania
- zmodyfikowano wydruki dziennika dostosowując je do sytuacji kiedy w klasie znajduje się więcej niż 42 uczniów np. w przypadku oddziałów przysbosabiających do pracy
- dla przeglądów zrealizowanych tematów (panel dyrektorski Dzienniki->Tematy->Tematy z przedmiotów->Wybór klasy/zespołu->Wybór przedmiotu, panel nauczycielski Tematy->Wybór klasy/zespołu i przedmiotu) umożliwiono wygenerowanie pliku pdf z listą tematów
- w opcjach konfiguracyjnych umożliwono zablokowanie możliwości komunikacji z dyrekcją przez moduł wiadomości dla rodziców i uczniów
- w panelu dyrektorskim umożliwiono zbiorczą zmianę haseł dla wybranych użytkowników. Opcja uruchamia jest w menu Zasoby->Kadra->Nauczyciele (lub Konta administracyjne)->Zbiorowa zmiana haseł
- w module planowania zastępstw dodano przycisk Odwołaj wszystkie, dzięki czemu dla realizowanego zapisu automatycznie zostanie zaznaczona opcja odwołaj lekcję dla wszystkich lekcji
- w interfejsach gdzie widnieją tygodniowe przeglądy (np. obecności czy tematów) dodano przyciski nawigacyjne poprzedni tydzień oraz następny tydzień co znacząco usprawnia korzystanie z takich modułów