W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej. Strona wykorzystuje również pliki cookies podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych.

Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce prywatności.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.
Wykorzystywane w celu tworzenia statystyk i analizy ruchu w serwisie internetowym, co pomaga lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszenie struktury i zawartości serwisu internetowego (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.
Wykorzystywane w celu dotarcia z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedziły serwis internetowy, podczas korzystania przez nich z innych stron internetowych lub portali społecznościowych (w tym zakresie wykorzystywane mogą być również pliki cookies podmiotów trzecich, tj. dostawców narzędzi wykorzystywanych w tym celu przez administratora). Te pliki wykorzystujemy, jeżeli wyrazisz na to zgodę.

Historia zmian dziennika elektronicznego

Wersja 18.1 - 8 kwietnia 2025

  • Panel dyrektora

    • wprowadzono Księgę ewidencji dzieci, w zakresie której:
      • dodano nowy moduł „Księga ewidencji”, dostępny w menu Sekretariat
      • umożliwiono dodawanie dzieci/uczniów do Księgi ewidencji. Aby uczeń mógł zostać dodany, musi wcześniej znajdować się w Bazie uczniów oraz mieć uzupełniony obwód szkoły administrującej danym dziennikiem. Obwód szkoły można dodać w kartotece ucznia w Bazie uczniów, w sekcji „Obwody szkolne ucznia”
      • wprowadzono wydruk Księgi ewidencji w opcji Sekretariat -> Księga ewidencji -> Wydruk księgi
    • rozbudowano moduł kontroli dostępu o możliwość włączania/wyłączania dostępu karty do danego czytnika bezpośrednio z poziomu listy kart
    • w rejestrze kontroli i obserwacji:
      • dodano możliwość wyboru wielu klas przy tworzeniu zapisów
      • w opcji "Wyślij do" służącej do wysyłania powiadomień, wprowadzono nową opcję "Wychowawcy klas"
      • zmodernizowano interfejs modułu oraz komunikaty systemowe
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • dodano przesuwanie się nagłówka tabeli wraz z przewijaniem okna przeglądarki, co zapewnia jego widoczność nawet przy dużej liczbie uczniów
    • w kartotece ucznia, poniżej informacji o klasie, dodano informację o nauczanym zawodzie lub profilu kształcenia (jeśli została uzupełniona w module Szkolnych Planów Nauczania)
    • w zakresie zwolnień:
      • podczas dodawania zwolnień umożliwiono zaznaczenie wszystkich dzienników jednym przyciskiem
      • dodano komunikat potwierdzający pomyślne dodanie zwolnienia
      • wprowadzono drobne zmiany w interfejsie
  • Panel nauczyciela

    • dodano możliwość przeglądu szkolnego planu nauczania klasy przez nauczycieli uczących w danej klasie (bez możliwości edycji)
    • w kalendarzu klasowym, podczas dodawania wpisu "Kontakty z rodzicami, opiekunami i uczniami":
      • dodano możliwość zaznaczenia wszystkich uczniów/rodziców jednym przyciskiem
      • pozycje dotyczące osób zmarłych oznaczono jako wyszarzone, z dodatkową informacją
    • wychowawca może skasować usprawiedliwienie, jeśli nie zostało ono zatwierdzone, a wpisana wcześniej nieobecność została przez nauczyciela zmieniona na inną, np. "obecny", co sprawia, że usprawiedliwienie staje się zbędne
  • Panele wszystkich użytkowników

    • w polach przeznaczonych na wpisanie daty, zablokowano możliwość ręcznego wpisywania wartości, gdy jest dostępna opcja wyboru daty z kalendarza

Wersja 18.0 - 21 stycznia 2025

  • Panel dyrektora

    • w ramach modułu sekretariat wprowadzono funkcję "Kontrola dostępu do szkoły", która umożliwia kompleksowe zarządzanie dostępem do budynku szkoły oraz jej pomieszczeń bezpośrednio z poziomu dziennika. Szczegółowy opis modułu oraz wymagania można znaleźć w zakładce Sekretariat -> Kontrola dostępu do szkoły.
    • w Księdze uczniów:
      • wprowadzono możliwość zmiany szkoły podczas edycji wpisu
      • dodano funkcję umożliwiającą dodanie ucznia z sekretariatu, który już figuruje w księdze uczniów (np. w celu uzupełnienia dokumentacji)
      • udoskonalono interfejs w zakresie nawigacji i wyszukiwania informacji
        • przeprojektowano przyciski w górnej części strony
        • zmieniono sposób wyboru szkoły
    • w opcji Zaświadczenia/Druki:
      • wprowadzono zaświadczenia o spełnianiu obowiązku szkolnego
      • dodano opcję wydruku zaświadczenia z podziałem uczniów na osobne kartki
    • w opcji Listy uczniów umożliwiono uwzględnienie informacji o wzroście ucznia oraz wysokości podkolanowej.
    • w zakresie legitymacji szkolnych:
      • zaktualizowano generowanie pliku mLegitymacji szkolnych zgodnie z wymaganiami systemu edukacja.mobywatel.gov.pl,
      • podczas generowania legitymacji szkolnych zrezygnowano z możliwości wyboru czcionki o rozmiarze 6 pt i wprowadzono rozmiar 8 pt
      • podczas edycji/tworzenia formatów numeracji wprowadzono ostrzeżenie przed zbyt długim formatem numeracji (więcej niż 14 znaków)
      • w zamówieniach legitymacji szkolnych wprowadzono:
        • przycisk umożliwiający potwierdzenie odbioru legitymacji i ich zgodność z zamówieniem
        • możliwość pobrania pliku xls z listą legitymacji
    • w zakresie tworzenia/edycji planu lekcji:
      • Wprowadzono graficzny edytor planu lekcji, umożliwiający jednoczesne uwzględnienie planów lekcji klas 4-8 szkoły podstawowej oraz klas 1-3.
      • zmodyfikowano przyciski w opcji Plany -> Plany lekcji i dyżurów
      • w edytorze standardowym planu lekcji:
        • zmodyfikowano sposób wyboru dodatkowych nauczycieli
        • umożliwiono zapis kilku lekcji na tej samej godzinie lekcyjnej
        • dodano wyświetlanie lekcji, które są niezgodne z obowiązującym słownikiem godzin
        • w zakresie wyjątków umożliwiono zaznaczenie lekcji zaczynając od wskazanego numeru tygodnia.
      • Podczas dodawania nowego planu w opcji Plany -> Plany lekcji i dyżurów -> Dodaj nowy, wprowadzono możliwość skopiowania zablokowanych lekcji z wybranego zestawu przydziałów
      • wprowadzono instrukcję "Edytor graficzny planu lekcji (edytor zablokowanych lekcji)"
    • w zakresie automatycznego układania planu lekcji:
      • wprowadzono edytor graficzny zablokowanych lekcji i dodano przycisk prowadzący do niego w opcji Plany -> Przydziały
      • umożliwiono podgląd planu w trakcie układania
      • wprowadzono wyświetlanie problemów i konfliktów w układanym planie
      • umożliwiono zatrzymanie układania
      • usprawniono algorytm układania planu lekcji pod kątem niwelizacji okienek nauczycieli
      • w preferencjach globalnych umożliwiono ustawienie domyślnej preferowanej liczby okienek nauczycieli w tygodniu
      • w preferencjach nauczyciela umożliwiono ustawienie preferowanej liczby okienek tygodniowo, różnej od wartości domyślnej
      • w preferencjach globalnych dodano opcję: "Czy przy określaniu dopasowań nauczycieli do dyżurów uwzględniać lekcje w salach 'Lekcja online' i 'Materiały zdalne'".
      • zaktualizowano instrukcje "Automatyczne układanie planu lekcji"
    • w wydruku planu płachty dodano możliwość wygenerowania planu sal
    • w opcji Raport obecności uczniów o godzinie pod tabelą dodano podsumowanie obecni/nieobecni/zwolnieni
    • umożliwiono wprowadzanie sierpniowych oraz weekendowych dat początku roku szkolnego, a także weekendowych dat ostatniego dnia nauki
    • zmodyfikowano sposób sortowania klas i zespołów - od teraz poziom “P” jest pierwszy w kolejności
    • w imporcie uczniów z programu OSON Sekretariat Krakfin uwzględniono pole “data wydania legitymacji”
    • wprowadzono możliwość oznaczenia uczniów klas końcowych, którzy mają zostać automatycznie przeniesieni do dziennika na kolejny rok szkolny. Takich uczniów należy najpóźniej początkiem lipca (przed uruchomieniem m nowego roku szkolnego) zaznaczyć w opcji: Zasoby -> Uczniowie -> Przeniesienie uczniów do kolejnego roku szkolnego.
    • w przeglądzie lekcji uwzględniono uczniów nieaktywnych w klasie/zespole
    • W opcji Zasoby -> Konfiguracje -> Ustawienia ogólne, dodano konfigurację “Czy zezwalać w nazwie przedmiotu na świadectwo na zapis z wielkiej litery”, domyślnie oznaczenie: nie.
    • Do słownika rodzajów godzin niedostępności nauczycieli dodano pozycje: Praca w innej placówce, Inne obowiązki
    • W zakresie drukowania przyszłych zastępstw uwzględniono nie tylko datę, lecz również czas rozpoczęcia lekcji planowanej/zastępowanej
  • Panel dyrektora i nauczyciela

    • w przeglądzie planu lekcji uwidoczniono lekcje niezgodne z obowiązującym słownikiem godzin
    • w opcji Uczniowie ze zdjęciami oraz w kartotekach uczniów zmodyfikowano format wyświetlanych zdjęć zgodnie z wymiarami do legitymacji szkolnych
    • wprowadzono automatyczne obracanie zdjęć w kartotece ucznia.
    • w dziennikach różnych umożliwiono dodanie/edycję dodatkowego zespołu bez konieczności wyboru uczniów
    • podczas zakładania klasy lub zespołu o poziomie P zrezygnowano z automatycznego wybierania szkoły
    • w module SPN uwzględniono uczniów nieaktywnych w danej klasie
    • w wydruku dziennika klas 1-3 SP zaktualizowano wydruk nr 14d. W przypadku, gdy w SPN uczeń nie ma ustawionej realizacji religii lub brak jest wpisu w SPN, pole "Religia/Etyka" jest automatycznie uzupełniane znakiem „-” (np. Religia/Etyka: -).
    • w wydruku dziennika nr 19 „Uczniowie wg nauki języków obcych” zmieniono sposób obliczania danych. Jeśli wprowadzono SPN, dane są wyliczane na jego podstawie, a w przypadku braku SPN - obliczenia odbywają się według dotychczasowych zasad.
    • w szkołach dla dorosłych w klasach końcowych, w zestawieniach ocen końcowych uwzględniono oceny z poprzedniego semestru danego roku szkolnego
    • zaktualizowano bazę podstaw programowych na podstawie najnowszych rozporządzeń MEN
    • zaktualizowano bazę rozkładów materiału zgodnie z nowymi podstawami programowymi
    • w wydruku dziennika klas 1-3 SP o nazwie Wydruk ocen cząstkowych z wybranych przedmiotów/obszarów edukacji, frekwencji, liczby uwag wprowadzono opcję: Oceny tylko z wagami powodującą, że dla ocen cząstkowych nie będą drukowane opisy, a jedynie wagi
    • podczas próby zmiany imienia lub nazwiska w edycji konta wprowadzono ostrzeżenie, przypominające o zakazie przekazywania istniejącego konta innej osobie
  • Panel nauczyciela

    • w zakresie arkuszy IPET:
      • dla nauczycieli pedagogów pogrupowano arkusze wg klas, a następnie wg uczniów
      • dla nauczycieli bez uprawnień pedagoga dodano sortowanie arkuszy na podstawie nazwisk i imion uczniów
    • zwiększono limit wyboru podstaw programowych w rozkładzie materiału z 5 na 8
  • Panel rodzica, ucznia, użytkownika zewnętrznego

    • zintegrowano mobiDziennik z mobiPortalem, umożliwiając zalogowanemu rodzicowi bezpośrednie przełączanie się do mobiPortalu za pomocą opcji w menu: Rodzic -> mobiPortal.
  • Panele wszystkich użytkowników

    • zmieniono funkcję wklejania treści do wiadomości — hiperłącza są automatycznie konwertowane na tekst przedstawiający adres docelowy
    • dostosowano system do wymogów rozporządzania z dnia 22 marca 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2024 poz. 438) - począwszy od klasy IV szkoły podstawowej do średniej śródrocznych, rocznych i końcowych ocen klasyfikacyjnych ucznia i klasy oceny religii i etyki nie będą wliczane
    • usprawniono działanie menu głownego